AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.611

325i Touring beställd :-))

Sida 1 av 2
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Så jäkla nöjd alltså. Självklart vill mycket ha mera men jag är rätt nöjd med specen. Speciellt att de där läckra 18" Ellipsoideker 162 fick plats i budgeten...

Comments? Går i produktion nästa vecka så än finns det visst utrymme.

Märke
325i Touring

Utrustning
MET 475 Safirsvart
ANAT Antracit (Svart)

7AP DYNAMIC & ADVANTAGE
- 522 Xenonstrålkastare
- 563 Belysningspaket
- 255 Lädersportratt
- 481 Sportstolar fram
- 226 Sportfjädring
- 249 Multifunktionsratt
- 520 Dimstrålkastare
7RS COMFORT
- 663 Radio Professional
- 521 Regnsensor
- 534 Klimatautomatik
- 540 Farthållare
- 544 Farthållare med bromsfunktion
- 431 Aut. Avbl. backspegel, invändigt
- 4AE Armstöd fram
- 507 PDC bak

493 Förvaringspaket
470 Barnstolsfästen ISOFIX
320 Utan modellbeteckning
2AB Ellipsoideker 162
710 M Lädersportratt

samt EJ tak rails!

Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!"

Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich."
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Utan takrails är cleant, blir en helt annan bil, inte lika mycket "Hem till gården"!

Lägg till Hifi-högtalarna dock, orginal låter som en klockradio!

Mvh
Arese
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Ja, fick se en utan rails och då var det ingen tvekan. En väldig skillnad tycker jag.

Har märkt att originalhögtalarna inte är höjd till skyarna direkt. Får kanske ta mig en närmare lyssning för att se om det räcker för mig eller ej.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är också på väg mot en touring och har specat min kärra.
Kommentarer på dina val:
Rätt fälgval !
Rails, nej för sjutton!
Inte läder? Lite synd tycker jag..
PDC fram också blir det på nästa bil.
Även tonade rutor från fabrik får det blir för min del.

Faktum är att om jag måste välja så tar jag hellre läderklädsel istället för dom dyra fälgarna. Fälgar kan man köpa senare när man känner att man har råd.

Ser ut som en bra spec. hur som helst. :)

Min Cabrio Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Lägg till Hifi-högtalarna dock, orginal låter som en klockradio!"

Klockradio. Haha.
Är beredd att hålla med. Har hifi på min nuvarande och tycker det är helt okej, dock är det ju ingen prisvinnarstereo det heller.

Min Cabrio Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Tjenare,

Bra spec. Håller också med om att HiFi-paketet är värt pengarna. Jag har det på min och ljudet är helt OK.

Tycker det är smart att välja till Isofix, liten kostnad för att kunna koppla ur passagerarairbagen. Kan bli avgörande vid en framtida försäljning, oavsett om man själv tänker placera en barnstol där eller ej.

Rails tycker jag dock är snyggt. Smaken är olika...

Jag har infällbart drag på min, oerhört praktiskt. Klart att man får överväga om det är värt 8 papp, men för mig var det viktigt.

Lycka till med din nya bimmer! Jag är så j-a nöjd med min :)

/ElakaKatten
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Tack för alla comments.

Funderade på at plocka bort fälgarna och lasta på lite annat som ni är inne på men de där läckerbitarna gå ju loss på 25.000 om man skulle köpa dem över disk så att säga. Och det vete tusan om jag hade gjort.

Har funderat lite över Hifi paketet och jag är lite tveksam. Uppskattar visserligen ett bra ljud men så vansinningt kass kan den väl inte vara?

Om det nu skulle låta som en klockradio i jämförelse med paketet så får man väl stänga av eländet och njuta av sextettens vackra toner istället...

:-))

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Rocky: Skillnaden är kanske inte så stor i framsätet, men i baksätet är skillnaden "inga högtalare -> fyra högtalare". Viktigt eller inte avgör ju förstås du =)

Den enda kritiken jag har mot Hifi-pkt är att det skulle behöva komma mer ljud rakt bakifrån, det känns som att det mesta kommer smitande i glipan mellan stolen och B-stolpen.

/ElakaKatten
Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Tycker det låter som en schysst bil. Min grundprincip är att motorn går först. Hellre en strippad bil med rejäl spis än en fullastad klenis med för liten motor. Hämtad ut en 335d touring i torsdag och den är förbannat skön. Har redan hunnit med 140 mil och börjar så smått utforska fartresurserna... Kom från en 530 bensin och känslan är nog att 3-serien är mer välbyggd, åtminstone jämfört med min E60 -03. Hursomhelst, lycka till med nya bilen. Du kommer säkert att bli apnöjd. Och sugen på en större motor...

Chrisitan
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Rocky: Helt rätt färg tycker jag, och bra spec i övrigt. Själv är jag ca 3 veckor från leverans på min 325xi, Jag tog bagagerumspaket, bra med små fack som man kan stuva undan smågrejor som alltid lyckas samlas i bagaget.

Moffe
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Ser ut som min bil förutom isofix, förvaringspkt och 162.or samt klädseln.Railsen har jag. Är mycket nöjd med den och det blir du med är jag säker på. Grattis och mycke nöje!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
"Interiörlist aluminium" skapar en riktigt elegant interiör och kan rekommenderas!

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Grattis till en kalas kärra!

Det som sknas enligt mig.
M paket, dock bra att du valt till ratt stolar, och sportchassi.
Shadow line.
Svart tonade rutor
Komfort öppning.
Hifi pkt
Ändpipor i krom, går att eftermontera
Svart tonade bakljus, går att eftermontera.
Takrails.

Småsaker i sammanhanget, du kommer bli helnöjd,

"Always a driving machine"
Länk
Buspelle
Tycker du har specat bilen ganska optimalt om man ska försöka en riktigt trevlig bil och samtidigt vara "ekonomisk". Som påpekats är det väl möjligen läder som saknas, men man överlever utan. HiFi och andra ljudpaket är enl min uppfattning fullständigt bortkastade om det inte är så att man är särskilt road av just detta.
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Jag beställde med rökarpaket för att få ett 12v uttag, fast sen slog det mig att det kanske finns i mittarmstödet, är det någon som vet?
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
En miss jag gjorde var att inte välja rökar pkt.'¨
Det finns ingen 12 volt ifram i bilen, en stor miss av BMW.
Är tvungen att klämma kablarna, då de blir tvungna att gå ner i mittfacket imellan stolarna!
Inte nog att det är en bra bit dit, kablrana till GPS och Mobil blir tryckskadade och de fastnar i både dit och dat.

Länk
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Som sagt i innlägg tidigare utag finnes i mitt fack men ifån instumentbrädan så blir det helt fel!

Länk
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Som sagt i innlägg tidigare utag finnes i mitt fack men ifån instumentbrädan så blir det helt fel!

Länk
Jag tycker att det ser väldigt bra ut. Samma utrustning som jag har på min sedan. Jag tycker att stereon som medföljer är ok. Tycker inte att hifi ger så mycket mer.
Angående de där kablarna som man kopplar till mobil eller gps så brukar jag använda mig av de uttag som finns i baksätet. På så vis så slipper jag klämma kablarna.
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
OK. Får kolla upp det med uttagen lite mer verkar det som.
I de flesta fall räcker det ju med ett men ska man då ha GPS'en i framrutan så blir det alltså en kabeldragning från de bakre uttagen. Det verkar jobbigt med en kabel tvärs över bilen.

Ändpipor i krom - Kan man beställa dessa från fabrik? Har kikat in utrustningslistan men kan inte hitta dem.

Lennart_80 - Precis vad jag behövde höra ang. stereon. Har funderat en hel del kring det där men har inte riktigt kunnat motivera kostnaden (5600:-).

Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
M-ratten valde jag till enbart för växelspaken som är lite kortare och smidigare än original spaken. Sen att ratten är tjock o go är ju bara ett plus.

Funderar fortfarande på dessa tillval:
Ändpipor i krom (om det är möjligt från fabrik??)
Shadow line (slipper man de kromade listerna då eller vad är detta egentligen?)
Rökarpaket (låter så illa men det är ju enbart för det extra uttaget fram)

samt ev. tonade rutor. Men det får samtidigt inte bli för mkt. Börjar bli lite för mkt styling för min smak. Rent o clent är min melodi i de flesta fall. Därav föll M-paketet bort direkt exempelvis.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.