|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om man ska ha bredare däck bak bör också fälgen vara bredare... Annars ser det rätt dumt ut. /Jonas |
|
|
Nej jag tror inte att det gör det i och med att fälgarna är 8.5 breda. 8.5 är som gjorda för 255, skulle se konstigt ut med 255 fram :) vet inte ens om det går på en e46:a? |
|
|
hur förändras vägegenskaperna med bredare däck bak än fram? |
|
|
har kört me 255 runt om på 8,5" fälgar på min e46, just för att det blir lite konstigt me olika bredd på däcken när fälgarna är lika. Mvh |
|
|
Skidman: Med bredare däck bak än fram så blir bilen lite mindre spårkänslig, vilket är bra när vi pratar dessa bredder och oftast tillsammans med ett styvare chassi. Lindström: Jaså du kör med 255 även fram? 255/35-18" eller? Hur har det funkat med innerskärmarna, tar det inte i? Vilken sänkning, fälgbredd och vilket ET har du? |
|
|
Jimmyboy: japp det stämmer, fälgarna är 8,5" ser inte att det står nå et på dom men skulle tro att det är et35. för lågt et för en sänkning iaf, bakhjulen kommer ta i skärmarna, där av beställningen av csl-hjulen. fram däremot har det inte vart några problem, mer än att den spårar värre än ett godståg... Mvh |
|
|
Hepp tänkte sätta vinterdäck på mina orginal sommar fälgar med bredd 8.5 bak och 7.5 fram, sommar däcken är 225/45 fram och 245/40 bak, Lite för brett för vinter däck så funderade på att köpa 205/50 fram och 225/45 bak kommer detta och fungera på fälgarna ? -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
| Glömda säga att vi prata om 17" fälgar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.