|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
järnet |
Hallå! Mina herrar, här diskuterar vi BMW så som varandes en ypperlig husvagnsdragarbil. Inget jäkla Roversnack! |
| min funkar oxå kanon som dragare......stabil och fin och hyfsat skjut i den oxå......piskade faktiskt en stripe:ad, basdunkade Opel Corsa med tre yngre killar i vid ett rödljus en natt med bil+vagn. Stannade och tankade på samma ställe som de lite längre fram och gick då fram och pratade med dem. Visade sig att jag lyckats rekrytera två nya BMW-fantaster efter det där racet....två av killarna (passagerarna) var helt lyriska...medan han som körde inte sa nåt alls...och enligt passagerarna hade han inte sagt nåt överhuvudtaget efter det att han blev avhängd..... | |
|
Jag brukar dra husvagn efter min 850 B12. Järnet, Jag kommer förbi Ö&B på en Korv Stroganoff och kanske lite dans. Sen kan vi ju köra lite husvangs race på Enköpingsvägen. DR.Krull |
|
|
Eller va det Basset. STABILT!! |
|
| Jag vill nog rösta för att en lagom "inkörd" 728/733 från -84 är en lämplig drag bil, den kan med fördel gått minst 400000 mil och gärna vara silver med en bytt dörr i rött och den läckra gröna plyschen, sen är ju alltid en brusten bak fjäder så den står snett ett typiskt sundhetstecken på den modellen.. | |
|
Jag inbillar mig att min IX är bland det bästa som finns för att dra vagn. Tung som attan och enormt fäste. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Nu ska jag aldrig i hela mitt liv dra en husvagn, men om jag skulle göra det skulle det bli med en Trabant :-) nä det blir nog en BMW med lagom stor motor... Patrik L |
|
| Att ingen 530d ägare hört av sig? Måste vara en riktig oxe. | |
| Husvagn är faktiskt ganska kul ! För Er som inte har provat en vecka eller två gör det. Själv släpar jag runt med en fullpetad Knaus 620. Dragbil är en Opel Omega Caravan:) 3,0. Och den bilen är det bästa dragbilbil jag fn. testat. Fast en 540 Touring skulle inte heller vara fel att dra med. | |
|
Tyvärr gick det inte att montera dragkrok på nya Porsche 911 Turbon annars hade den fått agera dragbil när sommaren närmar sig, frugan städat ur husvagnen och ungarna tvättat upp knullburks-munderingen (träningsoverallerna). För sin BMW 740 ial Highline vill man ju inte slita på i onödan... |
|
järnet |
Ricobmw, vet du när och hur dags du kommer? Korvstroganoff vet jag inte om de har då men jag skall kolla. Köra race med huvagnen kan vara lite farligt om polisen kommer. |
|
På tal om husvagns race.. Är det nånmer än jag som torskat på förtkörning med husvagn?? |
|
|
Skulle tro att en bmw 5-serie med hyffsad motor styrka slår de flesta andra bilar som dragbil. Har själv hör en (obekräftad) historia om en kille/man i västsverige som för 2-3 år sedan som beställde en sprillans M5:a. Dock blev försäljaren lite förvånad när han ville ha dragfrok monterat på bilen. Han ville nämligen ha en bil att dra rallybilssläpet med......... mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Tror jag har sett den M5:an.. Han hade boggisläp med 16 el 17" fälgar på.. Och en 3-serie racebil.. |
|
|
M5 med släp?Låter lustigt.Min M3 får nämligen inte ha dragkrok......men det kanske är annorlunda på M5:an Mvh Ricke |
|
|
För släp intresserade prestanda killar: Vette och Camaro har max drag vikter på 2300 ( iaf 80 talarna...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.