AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.485

Ditec Malmö

Närmar sig lev av beställd 120 M-Sport Edition Le Mans blå.

Har funderat på att lämna in bilen på lackbehandling men har funderat på problemmet med att lämna in bilen när den är helt ny. Lacken är ju inte helt härdad när bilen leveras, är detta något problem om man gör lackbehandling???
Kanske är bättre att göra behandlingen till hösten?

Någon som har erfarenhet av Ditec Malmö? Eller om någon har ett bättre tips i Malmö området?

Visa användare
80
Emil D
BMW M5 Limo -95
BMW 330Xi -06
Mercedes E500T 4matic -04
Har inte testat Ditec.
Anlitar själv med Vonne i Arlöv och har bara positiva erfarenheter.

/Emil
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har haft 2 bilar på Ditec i Malmö och dom är generellt duktiga. Vonne ska enligt andra vara duktig så det är någon av dom två jag skulle rekomendera.

Ringa och prata med dom angående lackkonservering av en ny bil. Vet att många behandlar sina nya bilar så det borde ju funka utan problem. Bör ju även bli billigare då förabetet minskar.

___
//Ulf
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Tjenare,

jag blev fullständigt bombarderad med erbjudanden om lackkonservering i samband med att jag hämtade ut min E91:a i höstas. Det började med att firman som fixar leveransrekonden åt ÅF ringde och erbjöd Ditec-behandling redan innan leverans. Under de kommande två veckorna fick jag hem reklamblad om Ditec/Permashine/MrCAP mm så gott som varje dag.

Det slutade med att jag lät göra en Ditec-behandling efter att ha läst på ordentligt, bland annat här på forumet. Priset var 1500 kr billigare på grund av att bilen är ny. Enligt både ÅF och rekondfirman är det ingen fara att gå på en ny bil med lackkonservering. Nu blev det ändå att jag väntade i två månader innan det blev av - men jag är väldigt nöjd med resultatet.

/ElakaKatten
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
...och jag kan tillägga att jag inte har en aning om firmorna i Malmöområdet är bra eller ej :)

/ElakaKatten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.