|
|
|
|---|---|
|
Misstänker att kedjan är lite slapp och tänkte byta kemkedjespännaren. Nån som vet hur man gör? MVH | |
|
Det är bara att skruva ur den gamla och i den nya. Men det lär inte hjälpa mot en sliten kamkeja. |
|
|
Länk Är det nummer 15 på bilden eller vilken är det? |
|
|
Dubilidu!: Varför misstänker du att kedjan är slapp? Förklara symptomen kanske jag får någon ledtråd till om jag borde spänna min :) |
|
|
"skidman" Jag hade samma "problem" med min andra E36 325 motor. Det hördes ett litet rasslande när man öppnade motorhuven och gasade till. När jag bytte den på verkstaden så gick motorn utan rassel och tyst och fint igen. Det är inte helt ovanligt att man behöver byta ut spännaren. Frågan är bara hur man gör det, killen på verkstaden sa att det va som och byta ett tändstift. Tänkte tjäna ett par hundringar och byta själv om det inte var så svårt. (känns lite dumt att åka iväg och fråga verkstadsnissen igen) Tänkte höra mig för här istället för det måste ju vara nån som har bytt den innan. |
|
|
Det är nr. 15 på bilden, väldigt lätt att byta själv. Kostar noll och inget jämfört med kedjan så säkert värt ett försök. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.