|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! En fråga angående uppgradering av mjukvaran som styr de olika programmen i bilen. Har förstått att ett av de få felen på e60 modellen är just det. Ska till tyskland för att hämta upp en 530i, som gått 2900 mil. Här i sverige har felen kunnat åtgärdas på garantin. Eftersom jag ej kommer att kunna utnyttja den möjligheten, kan man uppgradera en mjukvara som förebyggande åtgärd. Så man slipper stå med "lång näsa"(och en dyr kostnad) här hemma i sverige. Mvh Jensa | |
|
Det är väl bara att ringa till BMW-handlaren och be honom ladda bilen med de senaste uppdateringarna, men ring idag för det tar några timmar minst! Mvh |
|
| Senaste uppdateringen i somras tog hela dagen för min bil. Det är viktigt att verkstaden har full koll på bilens utrustningsspec eftersom uppdateringen lätt krånglar annars. Jag har läst om bilar som har fler fel ut från omprogrammeringen än innan pga av detta. | |
|
Tack för svaren. Bra att ha med sig när man ringer dem. jensa |
|
|
Har pratat med ÅF angående uppgradering av mjukvaran. Han skulle fixa det med BMW i munchen innan jag kommer ner och hämtar bilen. Läste att när man uppgraderar mjukvaran kan det bli nya fel. Vilka "nya" fel brukar uppstå, brukar det vara genomgående samma. Är det ngn som vet? Tacksam för svar, jensa |
|
| Det är nog väldigt olika. Det viktigaste är som sagt att man i samband med uppdatering har full koll på fordonets utrustning men är det BMW som gör det är det nog inga problem. Se till att de markerar upp sk running daylights i I-driven då jag hört att detta inte är standard på tyska bilar ( dvs du kan själv via I-driven ställa in att du vill ha halvljuset påslaget via tändningen) | |
|
Tips: Se till at få nästa uppgradering. På denna så har det blivigt vajsing i programeringen, så "ögonbrynen" lyser ej... och det vill man väl. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.