|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Idag tändes en varningslampa i bilen min, har ingen instruktionsbok så jag vet ej vad den betyder. Någon som känner till den? *Bild (ja, den vänstra lampan): [IMG]Länk Har även en konstigt ljud som verkar dyka upp med ojämna mellanrum, låter ungefär som varningsljudet i windows. Plingar till en gång sedan blir det tyst.. Varför blir det så? Tacksam för svar! Mvh Cristofer | |
| kan plinget vara halkvarningen vid +3 grader? | |
|
Hm, länken ovan verkar ej fungera så jag testar att slänga in den igen: Länk |
|
|
emilsson: Ja det är kanske inte helt omöjligt, men då borde det väl låta varje gång man startar bilen under 0-gradigt? Låter nämligen bara ibland vid den temperaturen. |
|
|
Slitna belägg, lr bromsvätskenivå låg kanske :p |
|
|
Jaha så den indikerar alltså för bromsarna! Bakbromsarna har ju gnisslat sedan jag köpte bilen (för ca 1½ månad sedan), mycket märkligt då den tidigare ägare påstod sig ha bytt hela rasket i höstas.. Jaja, tack för hjälpen iaf! Jag får ta och kolla upp det o ev. beställa nya belägg. Mvh C |
|
|
Vänster fram/höger bak sitter slitage varnarna iaf, kolla även nivån i bromsvätskebehållaren, sitrter ju en givare som varnar för låg nivå där oxå om så är fallet! |
|
|
okej tack för tipsen! Mvh C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.