AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.266

Köpa bmw delar via Ebay!

Sida 1 av 2
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hejsan!

Snart är det dags att skaffa två par nya fina fälgar.
Surfade in på ebay och där finns det mycket gott till e36:an.
Någon här inne om har erfarenhet med att köpa fälgar från amerikanerna?
Något som är värt att satsa på?

/ Rasmus
El
93
ElWeeman
Mercedes E300DE -20

Bmw I3 -18

Bmw 650i Cab -08
Priset du får från Ebay USA skall du sedan betala tull+moms på så räkna noga så att det verkligen lönar sig.

Annars har du ju Ebay i England samt Tyskland där du bör hitta det mesta till bra priser samt att slipper moms o tull. Kolla bara säljarens historik så att säljaren har skött sig.
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Jag brukar ta varans pris * 1,25 brukar stämma ganska så bra.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Sedan brukar ju det inte vara helt gratis att skicka en uppsättning fälgar från USA heller!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Frakten för 4 fälgar ligger på cirka 270-320 USD.
Kolla på tyska eBay istället - www.ebay.de - det finns ganska mycket intressant där. :)
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Nybörjare som man är hade jag absolut inte tänkt på momsen och tullen. Ja då var det inte lika billigt längre :D
Hade målat en fin tavla om jag gick och köpte massa och trott det var med moms :S hehe tur att jag har er alla här på forumet ibland :D
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Sedan är det en annan femma att man ofta verka "slippa" tull och moms på det man skicka efter från USA! Jag har skickat efter kanske en handfull gånger från USA och har aldrig behövt betala varken tull eller moms!

Men det går naturligtvis aldrig att utgå från att det blir så. Man får ta det som en glad överraskning.

Per L
markus00
Tyvärr så är det nästan alltid man får betala tull när det är lite större paket.
Mindre paket däremot brukar det inte vara speciellt ofta.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Köpte igår ett rostfritt sportavgassystem på tyska E-Bay. Mycket smidigt. Banköverföring redan samma kväll, nu väntar jag på leverans. Skall bli kul att se om det funkar bra och om det är kvalitet på grejorna. Men det borde det vara, 3 års garanti ingår.

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Einstiegen, abkoppeln, losfahren.
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Hittade luftmassemätare till min 540 i england, kostade 95£ + diverse avgifter. Kollade på bmw här och dom skulle ha 4400:- för en, så man tjänare ju iallafall minst ett par tusen. Och det var en ny bosch, så visst kan man göra klipp. Ska beställa till veckan tänkte ja
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ebay kallas ibland för Evilbay, har man en gång börjat att handla går det inte att sluta !!! ;-)

Mvh Jimmy
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hehe jag har hört desamma av arbetskamraterna. Har en på jobbet som köper och säljer tändsticks etiketter. Han påstår att han ej kan sluta och att det blir som en drog att se hur folk bjuder över hela tiden. "Det är jätte spännande" sägs de :D
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Hittade mina nya(!!!) spjällhus motorer på ebay.co.uk, dvs engelska ebay. 340€ färdigt fraktade. Och ja, jag har kollat att de e nya. Inga spår på sliting alls på motståndsplattorna eller vad man kan kalla dem.
Otroligt, hos BMW är de 900nånting€ STYCK..

Paap Reeder
Köpte mig en IHKA- box för 1,99 Euro + 9 Euro i frakt ... blir väl en 100:--ing fritt min vedbod.

Återkommer med funktion.

MVH /// Paap R
När man handlar från Tyskland ska man även tänka på att det kan tillkomma EU moms på 16%, det är långt ifrån alltid som detta ingår i priset.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Momsen ingår som regel alltid vid köp från firmor på e-Bay. Och då är det den tyska momsen på 19% som gäller, vilket brukar stå klart på den "Rechnung" man får efter avslutat köp.

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Coupén: Länk
Jag har varit inne på tyska Ebay och kollat på ljuddämpare till min E30 cab. Där finns billiga för 40 euro och lite dyrare för 125 euro. Mycket billigare än i Sverige. Någon som har erfarenhet av att köpa ljuddämpare i Tyskland? Är det några problem att frakta sådana skrymmande varor? Något man ska tänka på?
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Jag köpte en rostfri dämpare (ett cat-back-system) i förra veckan. Har inte fått den än, men det skall inte vara några problem med frakten. Det kostade 40€ för frakten men det kan det vara värt, själva dämparen kostade mellan 1/3 och 1/2 jämfört med de svenska priserna.

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Coupén: Länk
Handlade mellan- och slutdämpare till familjebussen nyligen på tyska ebay, modell budget. ca 300:-/st och frakten gick på 17 Euro. Summa 680:- inklusive allt hemkört till dörren. Handlade en backspegel därefter till samma buss, frakten då gick på 22 Euro. Lite märklig skillnad i fraktpriser där dämparna vägde 2x6kg och den ena var ca 1,5 m lång.

Backspegeln 2,5 kg i ett paket om ca 0,5x0,5x0,5...kanske skickar på olika sätt (det var från samma firma).

/ Micke
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Går de att ändra språk till engelska på ebay.de?
Eller är de bara tyska som gäller? är ju så kass på de,vågar ju inte chansa på vissa saker :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.