|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte igår att motorn läcker olja. Bytte olja för typ 800 mil sedan och det har tidigare inte varit några problem med att bilen har dragit nämnvärt mycket olja mellan bytena. Sedan i helgen när det var väldigt kallt ute så fick jag upp ett larm på displayen om låg oljenivå. Trodde då först att det rörde sig om att den dragit olja. Upptäckte igår på besiktningen att det var reljält kladdigt undertill med några droppbildningar. Den läcker alltså olja. Jag kunde igår inte se några spår när jag lyste med ficklampa uppifrån så läckaget måste vara långt ner eller undertill på motorn. Någon som har tips på klassiska ställen som oljan brukar läcka ifrån på M50b25 motorn? | |
| Ingen som har några tips? | |
|
Antagligen samma som min: oljetrågspackningen och/eller packningen runt nivågivaren och/eller runt oljetryckskontakten, på min är det en kombination av samtliga så det ska bytas bara jag för tid.... Mvh Andreas |
|
| Tack för tipset. Hur avancerat är det att ge sig på sedana operationer? | |
| gör en rejäl motortvätt så att den är ren och kör en bit och försök att lokalisera var ifrån det kommer så du är säker på vart den läcker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.