AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.789

320i E30 bra bil?

Sida 2 av 2
54
Bämwen
320iM -89
Tja jag ångrar nog lite att jag köpte en tretjugo, jag ville egentligen ha en 318is för det är ju 140 hp i dem, de bör ju vara rappare än en tung 320. Men jag tycker de är för ovanliga särskilt om man har stora M-paket som krav. O så e det ju billigare försäkring. Men å andra sidan sexan spinner ju som en hel hund. Jag e lite kluven!

BMW:n är mannens bästa vän
En 318 med M40 motor går minst lika bra som en 320, dock med lite jämnare effektkurva, mer drag i botten än en 320, och lite mindre på topp. Nackdelarna är väl högre motorljud och framför allt inte samma sång. Men en 318 drar ju inga 1.1, så jag ser egentligen ingen anledning till att ha en 320 E30, hellre en 318 om man inte har råd med värre.
varför köpa tanig fyra för samma pris som en sexa som låter gott och e trimmad och ligger jämnt med en frisk 325 (e30) någon som vet och jag står fast vid

har man bmw så ska det va sex burkar!!!
Klart man köper en 6:a !! Har haft en 320i E30 och med trimkam i den så gick den identiskt med 323i E30 och Golf 2 Gti 16v ............

Då får man ju lite roligare med den, jag menar en kam till en 320 kan väll inte kosta så mycket?!?
Sen sportsystem, chip och filter så....

Mvh
Patrik 325i -92
Andreas
Hade det inte varit för att grannen hade en 320i e30 när jag var liten pojk så hade jag nog inte varit så bmw-frälst som jag är idag, jag minns rysningarna jag fick av det gudomlga avgasljudet. En bil som jag skulle vilja ha bara för att ha är en 323i exclusive -86, jag var nära att köpa en sådan med 16" alpinafälgar innan jag köpte min 325...
hellre 320 än 318. hellre 318iS än 320 men det är inte det lättaste att hitta en riktigt fin iS. man dock inte komma undan det faktum att 320 har den mest silkeslena motorgången av alla E30.

oj, tänkte inte på att jag skrev i en 2 år gammal tråd :)
SpineKracker
Bra trimkam till M20 kostar ca 3-4000 SEK.
+Snygg bil med bra kvalitet
-Inte snabb

E30, för att man vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.