|
|
|
|---|---|
|
Hur får man reda på när bilen är tillverkad? jag har en 99ans e39 och under 99 skedde förändringar med ratt och dess airbag. Min bil är utagen april 99 så det kanske borde vara den tidigare modellen då? som behöver en ratt från 97-99 och inte 99-03.. | |
|
Knappa in dina 7 sista siffror i chassinummret här: Länk Där ser du när din bil är tillverkad. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Den är tillverkad 1999/04 Den bör alltså ha den nyare varianten av ratt då.. | |
| Vilken tillverkningsmånad kom den nyare ratten? Bra att veta för folk som söker sig fram till denna tråd. | |
|
Det verkar vara 03/1999 (vanliga ratten) och 09/1999 (sportratten). ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag är ganska övertygad om att det är från 03/1999 oavsett ratt. Airbagsystemet är ju mer än själva ratten och att dom under ett halvårs tid skulle installera olika syste beroende på vilken ratt kunden valt låter inte direkt troligt. Detta stöds ju också av Länk ___ //Ulf |
|
|
Och av denna Länk ___ //Ulf |
|
| Har en liten fråga bara. Alla vet att airbagen efter 99b inte går på bilar före just 99/3. Men kan man använda rattkransen på en ratt från 99b till en airbag från 98/5? Jag har just nu en ratt från 98/5 och är egentligen bara ute efter rattkransen. Går dom två ihop? | |
| Dvs. Går airbagen från 98/5 att ha i en rattkrans från 99b? | |
| Det bör den göra fysiskt, men finns kanske risk att släpringen och dess kontakt i kransen är annorlunda? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.