|
|
|
|---|---|
behrozosogh |
hej!! skulle vilja ha hjälp med denna GT.. NÅGON som vet nått om den?? jätte inne på köpa den.. men hittar ingenting om den här. det är nummer 165. här är länken: Länk Jätte tacksam för svar.TACK |
|
Med enkel hjälp av sökfunktionen kan man finna detta: Länk Alltid något? |
|
|
rent generellt så är ALLA M / Alpina bilar ganska hård körda alltså det de är avsedda för, man köper jo inte en M eller liknande bil för att ligga i 70 på motorvägen precis fast det ändå finns enstaka bilar som är mes körda vilket jag tror i sin tur ger mer skada för en sådan bil. Det enda som är egentligen det viktiga är att de har blivit hård körda på rätt sätt typ, inte varva ur när de är kalla, jämna mellanrum med oljabyte och service osv som ingen förutom den förra ägaren kan svara på när man har dessa info så kan man jämföra det med bilens skicks så har man nåt att gå på =)) Lycka Till |
|
|
Verkar vara rätt prislapp och förhållandevis låga mil. Köpläge?! Vårdas den väl så lär inte värdet sjunka mycket mer. / John |
|
| är inte en M3 Gt slöare än en vanlig M3a ? | |
|
Maxad: Varför skulle den vara slöare? Inte sjutton gör man en specialmodell för att trimma ned den direkt! Givet, den har mindre hästkrafter än 3.2'an som kom året efter, men den har andra egenskaper som kompenserar något, men i stort sett är det ju att den är limited edition som skapar suget efter dem.. Vet du inget om M3 GT föreslår jag att du söker lite på forumet! |
|
| En GT har väl 295hk motför 286hk (M3 3.0)? | |
| Perran_ : Jo d stämmer... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Import 2000, och 7st ägare redan...i Sverige! Värd att kollas upp lite extra noga betr.historiken omkring denna!! Annars är ju GT:n den ultimata M3 E36:an (om man bortser från lightweighten)! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
| Darklight ; har ingen nytta av information om en Gt, hade bara för mig att den va slöare , sökte litte på siffror och såg att det skiljde 0,1 till 100km mot en från samma årgång. | |
|
Darklight: Misstänker att Maxad syftar på testet i Bilsport för några år sedan där GT´n var långsammare än både 3,0 & 3,2´an men enl vissa trådar här på forumet var kanske inte det testade exemplaret helt friskt.. Mvh Jimmy |
|
|
Det var min bil som var med i det testet och varken bilen eller testet var helt friskt. Verkade som kopplingen slirade lite därav tappet i början av acc testet. Ta inte det Bilsport skriver som "fakta" vad det än gäller, det är som vilken tidning som helst. Köp en GT om du gillar färgen och en lite unik modell av M3:an. Jag har haft min i 7 år och det som gjort att jag inte bytt till något annat är nog just att det är en unik bil. Troligtvis kommer jag att behållade den flera år till. / John |
|
|
Av annonsen att dömma är det inte en super entusiast som ägt bilen, tänker då på e46 m3 fälgarna.. Ser rent av förjävligt ut med sånna fälgar på en sån bil! En m3 GT är en speciell bil som man ska bevara strik orginal i störst mån. Kolla historiken, annonsen var inte så givande. Ring och snacka med killen, ring till de som ägt den tidigare. Spåra upp verkstäderna i tyskland, ring dem, kolla om miltalet kan stämma osv. Stämmer allt så kostar det ingen förmögenhet att återställa fälgarna. Men dem lär ju kosta rätt mkt nya på BMW, tänk på att du ska ha dem smidda m3 gt fälgarna och inte m3 cab fälgarna! |
|
behrozosogh |
Tacksam för alla svar.. det e ingen här på forumet som har ägt den tidigare eller så ?? som kanske kan brätta lite om den???? Tack alla |
|
Jag håller med John. Jag har också haft min 7år och kört massor med sommarmil med den. Har ofta funderat på att "byta upp" mig men faller alltid tillbaka på att jag verkligen gillar GT'n. Nu har min "tyvärr" gått så långt att den utbredda milskräcken gör den kall. Dock är den helt orginal och väl underhållen så med tanke på fåtalet ägare och historik så borde den intressera ngn. Ang bilen i fråga vet jag bara att den bytt ägare flera gånger, sjunkit väldig mkt i pris de senaste åren trots att den inte rullat mer är 1500mil på 4år (det kör jag varje år....) men den ser ju finfin ut. behrozosogh: Om du inte har milskräck så hör av dig till mig..... |
|
|
gt:n har en 3 litare med värre kammar, annat insug (3,2 litarens), annan oljepump, ändrad motorstyrning och annat.. sen har väghållningen vässats med och aerodynamiken...men d kanske ni redan vet. :) ///Bimmarkomanen |
|
|
kris: Hur långt har bilen gått? Mvh Björn |
|
| 21' har den gått nu. | |
behrozosogh |
hej Kris. du kan väll ta o maila mig på hotmailen: behrozosogh@hotmail.com så kan vi snacka mer där ;).. alla ska bara förklara vad gt har o inte har...jag tror nog att alla hänger med nu efter alla dessa år vad en GT är. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.