AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
864

Ingen värme + Tempmätaren i blått fält!

mi
2
miw_82
Bmw 316 i Compact, -99
Hejsan,

Jag har en fråga angående min bil. Det är så nämnligen att min temperaturmätare inte går upp mer än till det blå fältet och det kommer ingen värme ifrån fläkten.
Frågan är vad som kan vara fel?
Ëfter drygt 1 timmes körning så är tempmätaren uppe på mitten, som den ska vara och den värmen som kommer från fläkten då verkar bara vara den värme som motorn ger.
Har kollat så att det finns glykol på bilen och det gör de.

Tacksam för svar!

Det är en bmw 316i Compact -99a.
Conan999
Intressant. Min tjej har exakt samma problem med sin 316 -94. I flera veckor så visade temp.mätaren för lågt och sen täckte vi för grillen för att testa om den kom upp i temperatur. Bilen blev då jättevarm efter ett tag och vi stängde av den direkt. Kylvatten rann ut, drygt en liter. Fyllde på detta och nu visar temp.mätaren helt perfekt men vi får ingen värme in i kupen? Bilen ryker inte vitt eller går dåligt alls men är ändå rädd att vi får byta topplockspackning. Vi ska börja med att lufta systemet.

Conan999
do
162
dopamin
530i Touring -07
Kass termostat är mitt tips.

Nummer 5 --> Länk

Artikelnummer 11531739755.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
conan999: Du behöver ju byta termostat. Varför gör du inte det innan du testar en massa annat.?

Miw_82: låter som termostaten, på din motor byter man termostat och termostathus, det är själva huste som går sönder där termostaten är fäst.
standardfel på din motor.
Kostar ca 1500 att byta på bmw eller 1000 på icke aukt.verkstad, inkl material.

/Jonas
mi
2
miw_82
Bmw 316 i Compact, -99
Ringt runt till en massa bilverkstäder och alla säger att det förmodligen är thermostaten som är kass o ch behövs bytas ut. Kostar cirkus 1500-2500 att göra på min bil.

Tack för era svar !!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

1500-2500 ? Det lät mycket.

Min Cabrio Länk
Conan999
Jo jag ska lämna in den på verkstad idag. Får se vad det kan vara för fel då?

Conan999
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.