AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
670

Tankmätaren visar fel

ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Tankmätaren visar fulltank länge innan den börjar gå ner till rätt nivå.
Jag har bytt båda givarna i tanken och bmw hittar inget fel.
Jag undrar om det är någon anan som råkat ut för samma sak bilen är en E 46 328.
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Det gör den på min med, står still ett bra tag sen går den snabbt ner till typ 75%, men jag tror detta är ett rätt vanligt problem så jag har inte brytt mig.

//Ric Wraaaaooom
har exakt samma prob med min gamla 320 -84. bytt batterier, men hjälpte inte...

jag skulle tippa på nån paj kondensator, eftersom den trots allt hamnar på rätt nivå efter ett tag - kondensatorn tar för lång tid att ladda upp
bl
17
black-mamba
318 IM -85 (E30)
Jag har samma problem med min 323i -85. hade även samma på min 318i -85. Och även på 316:en jag hade.
Den ligger på full ett bra tag, sen schvish så sjunker den ett par liter. När jag kör ligger den kvar. Nästa gång jag startar så droppar den ett par liter till.
Iom att det varit på samtliga mina BMW så har jag inte brytt mig så mycket om det. Men det hade varit kul att få veta om det är något som är fel iaf som man kan fixa. Kanske lägga ett ägg under gaspedalen så kanske soppan varar längre =)

Om någon ligger bakom när man kör. Då kör dom också för fort.
Jorma Tiainen
Men vad kan det vara, för de gör min med... När man teoretiskt tror att det e tom tank, för att mätaren visar tomt då gå det bara i 45 liter i min bil.. Rymmer inte 320 tanken 62 liter?? Men det ska väl lysa en orange lampa när det e ca 6 liter kvar?? Jag har aldrig fått den att lysa, så jag vet inte om den e hel.. Verkar inte helt ovanligt....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.