AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.056

E39 523i Drar lite väl med soppa!

Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Hej.

Köpte en 523i -97 Manuell för ett tag sedan. Tycker den drar lite väl med soppa. Har tyvär ingen färddator men kompisens -99:a drar 0.8. Jag kommer ca 55mil på full tank vilket jag tycker är för lite. Bilen var inne på inspektion II precis innan jag köpte den och tycker då att det inte borde vara dåliga tännstift eller annat som ökar förbrukningen! Är ju tanten som kör bilen och då ska den inte dra så mycket tycker jag.

Phille B
min 523 T -99, manuell ligger på 9.2..rätt ok tycker jag med tanke på storlek på bil och motorvolym..farsans s80 2.9 -03 automat ligger på ca 1.2

..Äntligen Bmw igen!!..
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
låter helt normalt 0,8-0,9l/m.men 55 mil på en tank,kanske frugan din är lite gas glad ändock.sen går det allt lite mer soppa kalla vintrar o kallstarter...
Korta sträckor och kallstarter gör din bil törstig, min annars "snåla" e39:a känns gravt alkoholiserad så här på senvintern. Kolla också så att du har redigt med luft i hjulen...
st
46
steiner
Z4 3.0i - 04
Kan inte annat än hålla med PowerMac, min är helt klart törstigare under vinterhalvåret (1,1) än motsvarande körcykel under sommarhalvåret (0,95). Jag kör oftast bara drygt 1-2 mil åt gången.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
motor värmare är bra ha,så slipper man kallstarter o en massa soppa.o dessutom spar mycket på motorn...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.