|
|
|
|---|---|
|
Känner en som har en M3:a (årsmod 1987)med ett mycket underligt startproblem. Motorn är på 195 hk och denna är i helt "oskruvat" orginalskick liksom resten av bilen. Bilen går bara ca 200 mil per år, inte så mycke alltså. På senare tid har följande problem uppstått. Vid start går bilen igång som normalt men kan ibland tvärdö helt plötsligt. Därefter är det stört omöjligt att omedelbart få igång den. Efter en stunds väntan kan man ibland få igång den men då går den bara på 3 cylindrar tills den blivit lite varm och då fungerar allt som normalt. Vad kan detta var för ett finurligt problem??? Vi har provat att använda startgas men detta löste inte problemet varför det förmodligen inte kan vara något strul med bränslepump och bränsletryck. Är det något relä som kan vara kasst? Någon som har en klurig lösning på detta problem?? Mvh MJ | |
|
På min hade jag liknande problem och då var det tomgångsmotorn. En ventil som sitter vid insuget. Då dog den ibland helt plötsligt och var svårstartad efter det. |
|
| Det framgår inte hur långt bilen gått totalt men detta är väl ett typ exempel på att en motor mår bäst när den gå regelbundet. | |
|
Bilen har väl gått lite över 10000 mil och jag håller med om att en bil mår bäst av att gå regelbundet. Är det svårt att byra tomgångsmotorn och vad kostar det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.