|
|
|
|---|---|
|
Behöver två nya bakdäck till min 328:a. Har kört på Kleber Dynaxer HP. Nån som har tips på däck som ni upplevt som bra pris-/kvalitetsmässigt? Fälgarna är BMW:s M68 dubbeleker. Nuvarande dimension är 245/40 ZR17 Y Funkar 255/40 ZR17? Hur blir det med rullomkrets kontra framhjulet? Fram sitter 225/45 ZR17. Ska finnas någon sida där man kan jämföra rullomkrets för olika dimensioner, någon som har länk? | |
yttryck |
en kompis med en MB E320 kör på Vredestein ULTRAC(design by Giugiaro) 225/40 18 " det är 18" förvisso, men han är helnöjd.. såg ett pris på däckonline 225/45 17 " 1222:-/däck, verkar prisvärt kolla in dessa!. Jag kör själv på Dunlop Sp 01A.. 225/45 17 " runtom, ett stabilt däck med inga toppar eller floppar.. Dunlop Sportmax är ett bättre alternativ |
| Jag köpte Sportmaxx till min bil. Samma fälgar som du har. Har dock inte kört med dom ännu. | |
|
Jag har kört med Continental SportContact 3 (heter de så?) en sommar och är mycket nöjd med dom. Blir lika i fram i år alt. Michelin PS 2 eller vad som är nytt i år. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag är ute efter dimensionen 245/40 ZR17 91Y. Kanske 235 eller 255 om det också funkar. 225 torde inte fungera eftersom det sitter fram och bakfälgen är bredare än framfälgen. yttryck: kollade på 225/45 ZR17 på däckonline och där fanns det betydligt fler däck än dimensionen jag är ute efter. Vredestein fanns dock inte i 245/40 ZR17. Player: Dunlop SP Sportmaxx är också helt klart intressant. Går på cirka 1500-1600kr/st på däckonline. Såg ett annat däck som ligger bra till i pris: Goodyear EAGLE F1 GS-D3 245/40 ZR17 91Y Kostar 1134,90kr/st. Står att det är en utgående modell, uppföljare på gång? Goodyear är väl annars ett ganska bra märke? Erfarenheter på detta däck? Ser kanske lite konstigt ut iofs när detta däck är v-mönstrat, nuvarande framdäcken är Kleber Dynaxer HP och har ett mer "vanligt" mönster med två tjocka vattenränder i mitten av däcket. Har fått prisuppgift av en lokal däckhadlare på Kleber Hydraxer också som är ett däck utvecklat för vått väglag. 1900 kr inklusive montering/balansering. Kör ju inte så mycket i regn så det kanske inte är intressant. Men fler tips mottages tacksamt. Finns det däcktester på nätet eller får man vänta ett tag till tills tidningarna presenterar sina däcktester. Är väl ute efter ett däck med bra grepp/prestanda med hög slitstyrka till ett bra pris. Finns det fler däckshoppar på nätet där man kan jämföra märken och priser? |
|
yttryck |
C@||€: angående: 225 torde inte fungera eftersom det sitter fram och bakfälgen är bredare än framfälgen. Mina fälgar med modell M68 så är bak 8,5" o framfälgarna 7,5" bredd. jag har 225:or runtom utan några som helst problem. då minsta däckbredd på 8,5" bred fälg är just 225 så trodde jag att det skulle se fult ut med en tydlig fälgkant, men så är det inte, visst ser man om man jämför med 7,5" fälgen, men det är inget som stör,, dessutom så har däcken fälgskyddslist så det täcker fälgkanten ytterligare. /igor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.