|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
| Köpte mina fälgar från Modbargains i USA och där hade dom bara 8.5x19 med ET 35 och även centrumnavet var annorlunda, 72,5 mm istället för 74 mm. Därför har jag modifierade Eibach spacers fram med nedsvarvat centrumnav. Att hjulbultarna sticker ut mer fram beror på något mindre djup i framfälgarna större ET samt tunnare godstjocklek. Tycker det gör sig riktigt bra då man ser skillnad på ekrarnas krökning och djup när man jämför fram o bak. Tyvärr ser ju bromsarna så fruktansvärt små ut så nu måste man se till att uppgradera dom... | |
|
Ok, det förklarar saken. Bra att du fick de att funka iaf. Standardbromsar ser lite pinsamma ut med så stora öppna fälgar. T.o.m på 540 med 18" ser de små ut men tyvärr är ju fetare bromsar rätt dyrt. Bakfälgens ekrar kröker mer än fram om jag ser rätt? (marginellt) |
|
| Jag funderade på om bromsok från en M5 skulle kunna passa "bolt-on" på min 528 men har inte lyckats hitta nåt svar än så om någon vet får de gärna skriva. | |
| Min är sänkt med H&R fjädersats som sänker 30 mm fram och 15 mm bak. Hade M-original innan och det blev bra mkt bättre tycker jag när man fick ner fronten lite extra. | |
| Storlek o.s.v. på ok s'ger jag inget om. Men gör gärna ren dom och måla! | |
|
Dojjan: Vad blev ditt slutpris men frakt och eventuell tull till Sverige? Grymt snyggt är det i alla fall. |
|
| Fälgar 5500 kr, frakt 2200 kr och tull + moms 1938 kr | |
|
Dojjan: Tackar för dettta. Helt klart överkomligt, synd att det inte bara var "bolt-on" utan att du behövde modifiera lite. Men det kanske går att få tag på rätt ET med lite pill. |
|
|
Kikade på Modbargains sida nu och man kan ju välja vilken ET man vill ha samt vilken storlek på fälgarna. Eller var det som så att de inte hade de inne när du beställde så det är därför som du har valt de storlekar som du gjorde? Nåväl, billigt är det i alla fall. Sugen blir man också. Verkar det vara bra kvalite på deras fälgar eller känns de som budget fälgar? |
|
| Jag vet inte om dom bara hade tillfälligt slut på 8,5 med rätt ET eller om dom inte har dom. Jag beställde med ET 20 men när bekräftelsen kom så var det fel ET samt en notis om spacers för att få det att fungera. Fälgarna känns absolut inte som budget utan har riktigt schysst finish. Så fort jag hittar en M6 ska jag parkera bredvid och jämföra :) Det enda jag jag har att anmärka på är M-emblemen som inte hade exakt rätt färg så dom tänkte jag köpa nya original. | |
|
Tog lite nya sommarbilder på bilen och M6:orna! Fortfarande inga mästerverk men, bättre än de jag postat tidigare... Cruising imorn (070608) i Sundsvall, vi ses där då! ;) Länk |
|
| Eh, 070609 blir det nog... | |
| Marc_M: Ser riktigt bra ut! Du verkar ha en lite annorlunda modell på fälgarna mot mina. Kollar man på ekrarna så böjer dom inte av innåt på samma sätt utan är mer platta ute i änden för att sen böja av ganska tvärt in mot centrum. Dina ekrar ser även lite bredare ut och likaså mellanrummet mellan dom. | |
| Hmm, ja det kanske är så! Intressant. Är väldigt nöjd med mina i varje fall, precis som alla andra verkar vara -oavsett replikatyp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.