|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Köpte mina på eBay för ett bra tag men där brukar va annonser hela tiden. Kvaliten verkar bra men passformen är inte 100%. Man kan rucka lite på dom och det kanske man inte kan med originalen? (minns ej) Tror jag gav ~600:- frakt från Tyskland. |
|
|
Så blev det. Tar fler bilder ikväll! Länk |
|
|
Riktigt snyggt med m6 fälgar. Satte på mina idag, ser helt fantstiskt ut när bilen rullar. |
|
| Är det någon som vet någon fälgsida i tyskland eller england där man kan hitta m6 replikor, verkar vara omöjligt att få tag på här i sverige nu. Har hittat billiga i USA men jag misstänker att frakt och ev tull äter upp förtjänsten. | |
Mattias_johan |
Har kollat runt i både tyskland och england finns inte replica med 9,5 tum bred någonstans. |
| Kolla om 036100200.se har. Dom hade då inne när jag köpte mina för ca 2 veckor sen | |
| BMR: Dom har inga kvar och kan inte säga när dom får hem nya. | |
| Får väl tillägga att dom inte har i dimensionerna jag är ute efter, 8,5x19 och 9,5x19. | |
|
Om ni har hört med allt och alla och ingen har 9,5" så får ni dra slutsatsen att ni är för sent ute helt enkelt... =/ Ett alternativ är ju då, att faktiskt köra 8,5" runt om, som jag gör t.ex. Knappast som att det ser fult ut även om det nu inte är lika brett bak. Men jag hade garanterat kört på 8,5" istället för att vänt ai ovisshet. Lycka till |
|
| Marc_M: Var köpte du dina fälgar ifrån? | |
|
Nässjödäck. De tog ju bort dessa från hemsidan p.g.a. BMW hörde av sig och var kritiska. Men de hade kvar 8,5" på hyllan och gav mig ett riktigt bra pris med däck, frakt, balansering, bultar, låssats o.s.v. Allting står här i tråden om ni backar lite...Vet ej om Nässjödäck har kvar några men ring dem enklast. Förövrigt är jag otrolgit nöjd med deras kundservice. De är trevliga, snabba och kvalitén på fälgar och däck stod upp emot förväntningar. |
|
Mattias_johan |
Va fälgar till 3-serien som inte finns i 9,5" bak. Har heller inte hittat någon som säljer till 3-serien över huvudtaget. Va Bil och motot i Taberg som sa att de kanske kunde få hem men skulle ta över en månad. |
|
Hur ser gälgarna från exempelvis nässjö däck ut? är dom mörkgrå på insidan och mellan ekrarna eller är dom ljusgrå helt och hållet. Jag tycker att på en del bilder jag sett hos olika firmor ser dom helt ljusgrå ut. Mina är mörkgrå på insidan och det är helt suveränt att bromsdammet inte syns lika väl. Jag tror att det är lika dant på originalfälgen eller?? //Niklas |
|
| Mina från Nässjö är gråa på insidan och "polerade" på utsidan av ekrarna. Mycket snyggt och effektivt mot smuts som sagt. | |
| Instämmer med förre talaren. Lätta att hålla rena i huvudtaget är dom! Märker även mer och mer för varje dag, vilken extrem blickfångare de är! =) | |
Mattias_johan |
Låter perfekt att de är lätt att göra rent. Brukar vara trist annars om man måste tvätta fälgarna varje dag nästan för bromsdamm. |
|
Fick äntligen på mina härom dagen. 19x9.5 med 265/30 bak och 19x8.5 med 235/35 fram. Bilder finns här Länk |
|
|
Väldigt snyggt! //Niklas |
|
| Mycket snyggt Dojjan. Men hjulbultarna fram syns mer än bak, ska de va så eller de är olika bultar? Mina är inte så och jag har också två olika bredder. | |
| Dojjan: Hur mycket är din sänkt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.