AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
28.333

Snygg E39 med M6 fälgar!

Sida 6 av 9
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Den lever i allra högsta grad. Vi får starta M6 wannabie klubb sen :-)
2s
255
2sexy4u
640iA -11
Tjenna grabs ville bara säga att jag fixat en uppsätning med 235/35 19" M6-replica runtom till min e46. Ska sätta på dem imorrn, ska lägga upp några bilder om jag hinner.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ska bli intressant att se hur dom ser ut på E46.
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Pratade med Bil & Motor i Taberg AB idag och fälgerna är blanka!!

mvh.
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Här kommer lite bilder : Länk

Med reservation för att jag e skitkass på å ta bilder :)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Inte lätt att ta bilder i den miljön du tagit i. Nog lättast att ta "fina" bilder utomhus.

Tack iaf för bilderna.

Är du nöjd med din uppsättning?
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Jag får skicka ut kärringen nån dag å ta lite bättre bilder - hon är fotograf ! Jag är jättenöjd - fast jag har inte hunnit köra så mycket ännu eftersom bilen är avställd just nu ! Ska besikta å ställa på den på fredag så får jag ut å vrida ur bilen lite så man får känna lite på spårning & hur den ligger i kurvorna !
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Låt hon ta lite bilder på dig "in action" :-)
Bilen såg lite dammig ut, har den stått i de garaget länge?
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Ha ha ha - det beror på vad du menar med in action, hör nog hemma på nåt annat forum :) Närå jag hajjar vad du menar - ska kolla med henne, hon kan ju dra ihop lite film ! Den har stått under "överdragsgarage" eller vad det kallas sen i början på oktober, så det e dags å tvätta av vintern nu !
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Latex in action, haha.
Ser nog helst film på bilen :-P
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Latex: Såg grymt nice ut det där! Får mig en idé om hur det kommer se ut på min bil...Lite roligt också att du har M-fronten men ej bakspoilern (som det såg ut!?), jag har nömligen likadant. Håller på att "M:a" bilen för fullt...Ett steg i taget! ;)

Men är din bil sänkt? Vilka fjädrar i sådana fall och hur mycket är det sänkt?

//Marc
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ser ut som M-chassi?
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Min bil är inte sänkt, vette fan om det ens går i fram för det är bara ca 2 cm mellan däckkanten till skärmkanten (kanske inte syns så bra på bilderna) !? Vad gäller M:andet så får det räcka nu - kanske nya speglar. Vad gäller bakspoilern så har jag ju modifierat ferritta system så jag har 2 pipor rakt ut & gjort hål i orginal spoilern vilket ser bra ut ! Blir till å beställa en ny grill nu åxå med intag för kylning till bromsarna - dyrt men snyggt !
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Ravve - stämmer !
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Okej, för min bil är verkligen hög. Typ 4-5 cm. mellan däck och skärmkant. MEn till helgen blir det låg...Ser som sagt ut som M-chassi iaf, snyggt! Jag tänker också satsa på nya speglar. Provade M3 kopior förra helgen. Helt omöjligt att få monterat snyggt. Bortkastade pengar!

Hur mycket kostar det att fixa kylning för bromsarna o.s.v.?
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
540:ian har ju kanalerna redan så det är egentligen bara grillen som ska på & fästas. Det är bara Active Autowerke som har en som jag tycker är snygg - men den kostar ju därefter Länk

Men men - jag såg en snubbe som jag snackade med utanför ett disco i Portugal i somras som hade en sån grill på en m3:a och han gav mig adressen till ett ställe där dom säljer dom billigt (sa han) i Portugal ! Kommer åka ner om typ en månad igen å kommer å kolla upp det grundligt !
ed
776
edge
520dT M -15
>Latex
Tror du har råkat monterat framdäcken på fel sida? Ser iaf ut så på mönstet.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Wow, den grillen hade jag inte sett fötu. Intressant idé. På min 525:a så satt det luftkanaler i den gamla faceliftspoilern men det verkar inte som att de går att återanvända eller så...Men visst finns det även en lösning då kanalerna är fästa vid dimljusen på M-spoilern. Istället för luckorna som sitter där så är det hål och kanaler bak till bromsarna?

För att hålla mig till ämnet, imorgon hämtar jag äntligen ut fälgarna! Tyvärr störigt mycket snö här fortfarande...
BM
79
BMR
535i -92
Vet nån en återförsäljare som har dessa fälgar i lager i 18x8.5"?
La
64
Latex
520i M sport xdrive - 17
Läs igenom tråden å ring dom firmor som redan nämnts !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.