|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
| Ravve: Vart beställde du ifrån? | |
|
Har ångrat mig angående däcken så jag avvaktar beställningen tills jag hittat ett bra/prisvärt däckalternativ. Fälgarna är jag säker på att jag vill ha men däck är svårt att välja tycker jag. |
|
|
Okej, dimension eller märke? För mig blir det 4 st. 8x19" med 235:or runt om, Hankook. Ekonomin spelar för mycket in så, inga superbreda däck därbak i år...Enligt Nässjö Däck blir det mindre spårigt om man har samma dim. fram och bak, alltså motsatt vad vissa sa tidigare i denna tråd. Bara en parantes. |
|
| Fälgarna blir M6 8,5+9,5 18" från Nässjö. Jag funderar på kompressor vid senare tillfälle och då tror jag man är dumsnål om man sparar några kronor på fästet nu och måste uppgradera sen igen. | |
|
Fick på fälgarna idag Länk 9,5" bak |
|
|
Det blev ju fint. Har du standard M-chassi 20/20? 8,5+9,5 18"? Vilka däck valde du? |
|
|
Japp standard m-chassi 8,5+9,5 19" Jag kör med Hankook K104 235 fram och 265 bak |
|
|
Ja man missar ju inte fälgarna iaf, hehehe. Hur blev komforten? Bra väghållning med så feta sulor? |
|
|
Lite stötigare blev den väl men inte mycket! Bra mycket bättre väghållning än med mina 16" och mega profil, lite spårigt blev det men sånt får man ta :) Så jag är helt klart nöjd! MvH |
|
| ser inte dåligt ut.. men nä jag har hellre 18" än 19" på min e39 som sagt. | |
|
Mycket snyggt Andreas N.. Är det nån som kan nämna nån sida som fortfarande har dom till salu på nätet. |
|
| teletyre har dom på sidan men svarar inte på mail när man vill handla | |
| Tittade precis på teletyre men hittade dom inte där heller. | |
| Kanske nyss tagit bort dom då för dom va där igår. | |
|
Riktigt snyggt Andreas N! Nu blev jag riktigt sugen...Dock är inte gräset fullt så grönt där jag bor ännu. Men asfalten är i varje fall torr, det som räknas ju! |
|
| Så in i h*****e snyggt! :) | |
|
Har beställt nu: Kumho KU31 235/40-18 fram + 265/35-18 bak till M6 18" 8,5"+9,5" fälgarna. |
|
| Ravve var beställde du? vad kostade dom med breda bakfälgar? | |
|
Marc M: Vet inte riktigt vad jag ska säga, MEN jag har kört på 235 runt om och bilen var mer spårkänslig än om man hade 265 bak. Så vad nässjö däck fått för sig ang detta så har dom så fel. Det är min åsikt och det står jag för, därför valde jag 265 bak. Kan tillägga att spårigheten kommer bli större när du har slitit när däcken lite mera om du har samma dimesion runt om. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
| Jag fick hela paketet för 11200:- + frakt. Nog rätt bra pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.