|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Den här firman har. Länk PB |
|
| Men vad har hänt hos Nässjö däck!? Som senast i slutet av förra veckan (v. 9) så fanns det ju både M5 e60 och M6 replikor i paket med 8,5" fram och 9,5" bak, 19". | |
| Mr.C här Länk | |
|
Bil & Motor i Taberg skulle jag absolut inte rekomendera. Jag beställde M6-kopior från dom, när fälgarna äntligen kom, nästan två månader efter dom lovat, så var dom skadade i frakten pga dåligt emballage... MVH Christofer |
|
| Det var trist! Beställer jag fälgar skall det ta max 1 vecka att få hem och inte f*n ska det vara skadade grejer. Deras hemsida är ju även ett stort skämt. De annonserade ut M6 kopior på powerbörsen men, besökte man hemsidan hittade man ingenting. Jag hade till 100% bestämt mig för Nässjödäck och det känns hyfsat surt att fälgarna helt plötsligt är borta. | |
| Marc_M: Nässjödäck har fortfarande kvar några m6 kopior men som sagt bara 8,5" och det ser lite klent ut i alla fall där bak. Jag har varit i kontakt med HH Däck i malmö också men likadant där bara 8,5" :( | |
| Vad leds jag blir. | |
| Någon som har hittat något annat ställe än Bil & Taberg som säljer 9,5" M6 kopior ? | |
| Näe, och jag mailade Nässjö Däck ang. detta och fick som svar att det var BMW som hade lackat ur och sagt att de fick inte sälja dessa fälgar längre p.g.a. att de liknade orginalet för mycket... Känns ju som att snart är det 1 april!? Kanske ska man chansa på Taberg ändå. Måste väl finnas någon som har goda erfarenheter av dem också? | |
|
Finns det någon som förresten har bilder på en e39 med 235:or samt 265:or bak så att man kan se hur det ser ut? Börjar luta åt att jag antingen chansar på Taberg eller beställer 4 st. 19", 8" med 235 runt om. Fördelen är att det blir billigare men nackdelarna kanske är att det ser klent ut samt blir spårigare. |
|
|
www.kloma.com dom har m6-kopior (jag köpte mina där) , hur lång tid det tar vet jag inte än men har köpt fälgar där tidigare å det brukar ta max en vecka om inte han har på lager för då kan man komma på dagen! hemsidan är ett stort skämt även hos denna handlaren, är inte alls uppdaterad och finns inget kul på sidan. Men dom har väldigt bra priser, tyckte jag iaf. 19"* 8,5" fälgar kostar 1700:-/st och 18" 1600:-/st jag köpte 19" och hoppas att det ska bli bra åkte tidigare på 18" breyton-kopior. Tycker 18" blir väldigt litet på en bil med så stora hjulhus. |
|
|
ted81: Tack för tipset! Köpte du 8,5" runt om med samma däckdim. o.s.v. på alla däck? //Marc |
|
|
marc_M. . . ja tyvärr gjorde jag det, hoppas att det kommer se bra ut. hadde ju som sagt tidigare 18" breyton kopior å det var samma bredd fram och bak. bredden störde mig inget då, problemet blir väll nu då när folk har påpekat det. Är i väg på jobb till fredag förmiddag.... så förhoppningsvis är dom monterade på fredag eftermiddag. |
|
|
Okej men, jag tror också det blir 8" med 235:or runt om...Måste prioritera ekonomin (tyvärr). På Nässjö påstod de att det blir mindre spårigt om man kör med samma dim. runt om. På min förra bil körde jag också på samma dim. runtom. 225:or på 18". Det funkade bra och såg väldigt "fett" ut ändå...vägegenskaperna kan jag inte heller klaga på. Glider mest! ;) |
|
|
Marc_M vad kostar fälgarna hos nässjö däck ?? jag kommer oxå åka på 235:or längtar som ett barn på julafton, ska bara få tag i någon sänkning oxå som inte blir allt för stötig och lågt . |
|
|
Jag mailade dom och fick priset 11.200:- med allting (även frakt och låssats) och det känns riktigt bra. De har väl ett gäng på hylla som de måste bli av med. Men jag har slängt iväg ett mail till Taberg också för att se om det verkar hyfsat vettigt. Men jag vet inte, ca. 4600:- plus bara blir det bara för att få en tum bredare fälg samt bredare däck då...Tycker inte det är värt det. Sänkfjädrar har jag köpt på Motornord och de kostar ca. 1600:- och sänker 40/25. Om det blir outhärdligt återstår väl att se. Känns som att på sommaren får man lida lite också för att få det snyggt... |
|
|
Har också beställt M6 nu. 8,5 fram med 235/40-18 och 9,5 bak med 265/35-18. Kumho 712 däck. Hoppas de kommer bli fett, snart dags att slänga av vinterhjulen ju. *längtar* |
|
| precis de dimensioner jag hade siktat in mig på ravve. dock med nankang ns2 däck. hade längtat länge men inser nu att jag inte riktigt har råd att kasta ut pengarna :( tror ingen är intresserad av o köpa 4st beggade orginal 15" fälgar av mig. de är fasen fulare än 5serie-navkapslarna som sitter på v-hjulen nu.. | |
|
Ok, Nankang låter billigt? Men kanske inte tillräckligt billigt :-) Begagnade 15" får du nog inte mycket för. Jag hade iaf en uppsättning 17" som jag får 5000:- för så de är en hjälp på vägen. |
|
|
precis.. jag hade tänkt vilja ha iaf en 3000 för dem men tror inte går. antar du vet vilka fälgar jag syftar på. Mol336 grå med polerad front 18 x 9.5 1895kr Mol336 grå med polerad front 18 x 8.5 1695kr 235/40 R18 1050kr 265/35 R18 1200kr så hade jag räknat men nu säljs de ju inte på molway. aja får se sen om man kanske har råd sen men ska köpa mc därför det blir lite tungt för plånboken :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.