AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
28.331

Snygg E39 med M6 fälgar!

Sida 2 av 9
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Det enda jag kan dra som slutsats efter att ha läst detta plus mängder av andra trådar är att många tycker olika och har delade meningar. Precis som det ska vara! =)

Jag kommer nog bestämma mig i sista stund för vad det blir, runt 1 april! Framåt tror jag nog att bilen går i sommar, i vilket fall.
Hade jag handlat idag hade jag köpt E60 M5 replikor med 9,5 bak...19". Det får visa sig senare ifall det var ett felköp.

peter78w, du hävdar att olika bredd fram och bak minskar spårighet, vilket jag inte tvivlar på eftersom jag inte kan nånting om sånt!? Men ändå, hur kommer det sig att det funkar så?

//Marc
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
Det kan nog vara så att synen börjar ge sig nu på ålderns höst.... Det behöver inte nödvändigtvis vara så att det ser 18-års ut men det kan göra det. Crille82 är du nöjd med fälgarna det blev till sist efter alla turer med sen leverans och transportskador mm?

//Niklas
sedanerna på bilderna jag länka till har 18" m6-fälgar. kombin vet jag ej.
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
18" på touringen.

//Niklas
som sagt, tycker 19 är för stort för e39, ser fånigt ut.
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
Det kan väl inte se så fånigt ut om du inte kunde avgöra vilket jag har på min bil!
eller?

//Niklas
jag kände mig hyffsat säker på att det var 18". har sett 19" i verkligheten och det gör sig inte på e39.
angående att det skulle spåra mindre med olika dimension bak/fram så är min oventenskapliga teori att de båda sidornas hjul (höger fram/bak tex) med olika dimensioner inte färdas i samma spår. därav mindre spårkänslighet.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Den här är ju också jätte ful med såna stora fälgar Länk :-)

Mvh Danne
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
på min är det 19 och inget annat som sagt. Med dessa fälgar i 18" så ser det inte ut som 18 utan mer som 17. I verkligheten så är 19 m6 fälgarna riktigt bra på e39, speciellt den färgen dom har så passar det riktigt bra till min bil men som sagt det är smaksak.
Som viggo säger så han rätt ang spårningen, fram och bakdäcken går inte i samma spår om man säger så, för ni vet hur spåriga vägar det finns här i sverige.

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Molway verkar ha slutat sälja dom, finns inte kvar i sortimentet
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Ingen risk att dom tar i bak? har vanliga M chassit på min bil.

///Johan
ser det också tiny, skumt.
Själv tycker jag att dessa fälgar är bland det fetaste och snyggaste man kan ha på en E39:a Länk Annars är ju alpina fälgar riktigt snyggt också.
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Apropå E39 med M6-fälgar så tycker jag denna var rätt läcker, ingen fan av gula bilar men denna var rätt frän... Länk
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
Här kan ni som letar köpa.
Länk
Länk

//Niklas
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Daniel.F
Har du resten av länken till den röda M5:an? Jäkligt cool!
Ragemannen
min smutsiga sedan som visas :) valde 18" fälgar till vinterdäcken men kommer köra 19" till sommaren m6 kopior har idag m5 e60 look men dom är ju inte lika snygga.

BMWholic
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
nicaon: Jag skaffade bara en uppsättning beg. fälgar som jag kom över till hyggligt pris, hade nog inte valt dom om jag köpt nytt. Men hur som helst, tycker att fälgarna ser ok ut...
Nu skall jag lämna in bilen på lagning/lack innan garantin går ut. Sen sätter jag ut den på annons. Säljer bilen om jag får skäligt betalt. Jag har nämligen skaffat ett "rivjärn från Stuttgart" och tycker att det är lite onödigt att ha BMW:n som bruksbil. Har dessutom en Golf cab att köra med på sommaren, så BMW:n skulle i så fall i stort sett bara rulla på vintern....

MVH Christofer
Lyfter tråden lite igen...

Jag undrar bara vart man kan köpa m6 kopiorna i 19" dvs 8,5" resp. 9,5" bak? Har varit i kontakt med Nässjö däck men dom har endast 8,5".

MvH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.