|
|
|
|---|---|
| Starta bilen imorse (320touringen) oh den fick fnatt. Hela bilen skaka som en traktor. Motorn lät helskum. Stängde av o starta igen, tänkte att den kanske bara feltände. Starta o stänge av den 3ggr innan den börja bete sig lite normalt. Varmkörde motorn sen, efter det lät motorn bättre. Nån som har nån aning om va som kan ha hänt. Fyllde på kylarvätska igår kväll men orkade inte starta bilen efter... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du gjorde det sämsta tänkbara, nämligen att starta och stänga av en kall motor flera ggr på rad, varje gång du vrider på starten så sprutar kallstarten in extrabränsle, Bilen blir tvärsur och brukar vägra starta överhuvudtaget , dessutom så kan kattarna dränkas och explodera eller bli skadade (hände en bekant där katten exploderade pga detta förehavande ej BMW). Hoppas bilen är OK men skulle den krångla nått mera så bör du lösa av felminnet, kan vara en kamgivare som strular tex. ///MVH Hasso Länk |
| Där ser man, ber min bil så hämskt mycket om ursäkt... Hmm Va gör man? Får se om bilen startar utan problem när ja går från jobbet. Om nu motorn skulle gå taskigt när ja startar den igen nu, vad ska ja göra? Ska ja försöka varmköra den ändå? | |
| Har du kållat om du har bra batteri? jag har ochså haft de problemet när man startade lät de som den inte gick på alla burkar jag tror de är därför de är för lite batteri och att de blir nått knasigt med insprutarna jag varvade bara allt va som gick så den fick ladda å då gick de till sej efter de laddade ja batteriet helt å de slutade | |
| Skumt... Min bil har gått klockrent sen det hände igår. Har startat och kört den en del igår och idag men inget ovanligt har hänt. Får se om det händer igen. | |
|
Hände mig exakt samma sak i lördags natt. Det var skit kallt och jag fick höra från en mekaniker att det är nån automatisk chok (osäker på stavning) som skall slå till men pga kylan så öppnades inte nåt spjäll etc etc. Han blev väldigt teknisk och jag minns inte till 100 vad han sa! Bilen kunde iaf inte gå på tomgång utan man var tvungen o ge lite gas. Men detta är vanligt sägs det när det e svin kallt. För mig har det inte hänt sedan dess. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.