|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
ja jag vet inte vad man ska svara här. är det originalbilar så vinner e38 utan tvekan. men med lite fix så vinner e32 med hästlängder, tex min 735 e32 har stylinglysen och ett kjolpaket. mycket snyggt fastänm jag har skitfula fälgar. Länk Länk Länk Länk hellre pipor och portat i skogen än pippad och portad från krogen |
|
| Är det så att om man är innehavare av en gammal bil, obereoende av om det är ekonomin som styrt valet eller ej, så tycker eller intalar man sig att gamla bilar alltid är vackrare än nya? | |
|
De verkar så... Själv anser jag att E38 har den mest lyckade designen, otroligt snygg och elegant bil. E65 är maffig, och helt klart den 7a jag helst ägt, men inte lika vacker som E38. Invändigt känns dock E38 gammal, E65 är säkert ett lyft på dom flesta punkter BMW CS #5139 |
|
|
E32 är också mkt snygga, men nu för tiden gör dom sig bäst i mkt fint orginalskick, en sliten E32 med tonade rutor och kapade fjädrar och halvdana 17" fälgar ger milt utryckt luffarvarning... BMW CS #5139 |
|
|
e32 och e38... mkt snygga båda två men det gäller att ha rätt fälgar annars dimper de ner snabbt från snygg-skalan! Jakob |
|
|
Jag kan inte förstå hur ett öga kan uppfatta tex en e38 som snyggare än en e65 e65 är riktigt snygg.. e38 är ok.. övriga gräsliga |
|
|
steaman: Visst är det så ofta. Men det är nog alla minnen som gör gamla bilar vackra... Vackrast ju nu på min lista är Mercedes CLS. Helt fantastiska linjer! Men av 7:orna får jag väl säga att E32lang är den snyggaste av 7:orna. Vilket slumpartat sammanträffande att jag råkar äga en! |
|
|
Jag skälv går och funderar på en E3 3.0S, inte för att den är vacker utan för att det är nostalgi! Det roliga äratt smaken förändras med tiden, det kallas av designers förutvecklas! Den som alltid består är vackra modeller jämförda med med andra av samma generation! Dessutom så blir ju en del modeller tidlösa ett bra exempel är BMW E9, E-type och Mercedes måsvinge! |
|
| E38 är en klassiskt snygg kaross. (Facelift ska det vara) Har dock börjat smälta utseendet på E65:an som jag från början tyckte var riktigt ful! Kräver dock minst 19" hjul. Ser gräsligt ut med 17" hjulen som de första exemplaren vanligtvis var "behäftade" med! En fantastisk bil att åka i! Där slår den E38:an. Tyvärr är den inte lika användarvänlig som E38:an eller Merca S-klass, med i-drive och knasigt placerade knappar för stolsinställningar m.m, tyvärr ! Och varför startknapp? Lekstuga för ingenjörer! | |
|
Snyggast utvändigt: E38 pre-facelift (tycker facelift ser plastigt Lexusaktig ut) Snyggast invändigt: E66 En fräsch E32 är snygg på ett "BMW för 25 år sen vis" men designen har åldrats, och för mig kommer designen på E38 kommer att åldras betydligt långsammare än den gjorde för E32. E23 är mycket snygg men på 'veteranbilars vis' dvs jämfört med andra inom sin egen generation. Sen var det ju utsidan på E65/E66 då och vacker på det vis E38 är blir den nog aldrig i mina ögon oavsett hur mycket den faceliftas. Sen har vi det har med att många gillar vad de har, och jag tror inte orsak och verkan bara går åt ett håll, jag har vad jag har för att jag gillar hur den ser ut bland annat. Så det är inte så att jag föredrar vad jag gör för att jag har en utan tvärt om! :) Mvh Björn |
|
| Väl talat balmgren! | |
|
Ja,så är det... Som entusiast köper man väl en bil som har både tilltalande yttre som tilltalande köregenskaper/motor osv... Jag gillar min E32,särskilt nu med 17'' Cromodora fälgarna 9'' bak och 8'' fram,femekrade :) M535:an gillar jag också skarpt :) F-n att jag "måste" köpa den intetsägande E39 snart ;),säljer nog den efter ett tag,ty en E39 ger mig inga vibbar alls,dessutom 15'' fälgar och nada utrustning, dvs ingen ac,inget skinn,kassetbandspelare osv osv...Ryser :/ Mvh Janne. |
|
| Janne T: jag förstår inte din logik, du jämför din E32 med Cromodorafälgar med en E39 med 15''-originalfälgar. Är det plånboken som talar? | |
|
Snyggast i rangordning: E3, E32, prefacelift E65, E23, E38. Äger helst i rangordning: E32 740, E38 750, E65 745, E3 3.0si, E23 735. |
|
|
Tycker helt klart att E38 är snyggast. Men E65 är mera fetmerca typ w140 och det är inte illa. CL600. |
|
|
steaman>>>Plånboken talar alltid.. Jag tycker inte att E39:an i speciellt "standardskick" tidig årgång är någon höjdare alls designmässigt,platt intetsägande design med "ful" akter anser jag,och visst,den blir ju snyggare med lite sänkning och helst BBS split fälgar av "lite storlek" :) Så visst talar plånboken,den talar ju om hur man ska prioritera här i livet ;) Rangordning "snygghet" 7-serien var det ju frågan om :) Ok>>>E32,E38,E3,E65,E23...Men jag skulle kunna äga vilken som ändå pga att det är alls inte bara design som avgör...Fast naturligtvis är det ändå en mycket viktig del i det hela som sagt.. Mvh Janne. |
|
|
Från snyggast till fulast: E38 (facelift) E65 (facelift) E38 (ej facelift) E32 E23 E65 (ej facelift) Detta avser ostylade bilar och för modellerna vanligt förekommande färg- klädsel och fälgkombinationer (alltså inte nödvändigtvis 20" Alpina). Skall också sägas att det är ett STORT gap mellan E65 facelift och E38 före facelift. Den senare skulle jag aldrig kunna tänka mig att äga, fast jag vet att det finns många som tycker bättre om gamla E38. Wilhelm Svenselius |
|
|
Länk /mvh j |
|
|
Kollar man länken ovan så måste jag säga att jag tycker e38 före facelift e klart snyggast med rätt tillbehör. Kör själv en e65 och även en e32 och måste väl säga att jag tycker def att dom är snygga på olika sätt. Totalt sett vinner e32 hos mig. E65ans bakdel är däremot nått jag verkligen gillar. /mvh j |
|
|
E23:-) Proud2BaBeemer!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.