|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undrar jag hur man ska tolka BMW's "gratisservice". Nybliven ägare till en 530iM som har gått dryga 7500mil så är ju detta högintressant för min del. Det är en 2002 i årsmodellen. Går man efter 3 år eller är det 8000mil som gäller för att få gratisservicen utförd? Bra att veta när man ringer till verkstaden och ska beställa tid. I mitt fall så är ju bilen äldre än 3 år men har gått kortare sträcka än 8000mil. Så jag vill veta hur det ligger till från er experter. Tack på förhand från en nöjd ägare än så länge. Mvh Christofer | |
|
Man går efter det, som inträffar först. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Kanon, då vet jag hur det ligger till. Det hade ju kunnat vara så att det hade varit vilket som :-) Mvh Christofer |
|
|
Det borde stå: Fri service i upp till 3 år, men max 8000 mil. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Formulingen lyder väl "fri service i 3 år eller 8 000 mil". Jag tycker det är ganska tydligt att det rör sig om antingen 3 år eller 8 000 mil, vilket som nu inträffar först. |
|
|
acey: formuleringen 3 år eller 8000 mil kan lika gärna tolkas som att antingen har man fri service i tre år eller så har man det i 8000 mil. Dvs man ska ha passerat båda gränserna för att fri servicen inte ska gälla. Men BMW menar som du skriver. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej, jag är ny på forumet. Har följt alla inlägg med stort intresse. Har precis blivit en e61 ägare som jag tagit in från tyskland (fortfarande tyskregistrerad). Min fråga är, gäller den fria servicen för alla bilar som är sålda inom europa? |
|
| Nix. Fri service (och även 3 års vagnskadegaranti) gäller bara svensksålda bilar. | |
| Ok, misstänkte det. Tack för svaret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.