|
|
|
|---|---|
|
Verkar som min termostat gett upp för tempgivaren klättrar knappt över blått fält vid vanlig motorvägskörning, vilket innebär att det e kallt som f-n inne i kupén ? Har termostaten fastnat i öppet läge eller e det nåt annat knas? Nån som bytat och har några mektips och ge, jag vet inte ens var den sitter.. Mvh//Lupo | |
Conan999 |
Hej. Jag har precis liknande problem med tjejens 316 och jag har snackat med verkstan nu. Jag måste lufta mitt kylsystem och ev. byta topplockspackning. Conan999 |
| Ok, tycker det verkar underligt att det skulle va topplockspackningen som e kass för bilen blir varm och blåser även varmluft när man kör sakta,tex stadskörning, och kylarnivån ändras inte utan detta problem händer enbart när man kör på landsväg/motorväg ? | |
Conan999 |
Vi ska lämna in bilen på onsdag och då sen kan jag komma med lite närmare beskrivning av felet på våran. Vi får ingen värme in i kupen men temp.mätaren visar normalt nu igen. Bilen gick lite varm igår och var uppe på rött men stängdes av snabbt. Hoppas toppen har klarat sej bara. Lycka till med din. Conan999 |
alain |
Hej lupo din beskrivning känner jag igen på min kompis 735. jag har byte termostaten och det blev bra igen. jag är inte oroligt för din toppackning efter som du inte tappa bort vatten (samma nivå) kosnad cirka 300:- för ny original termostat och inte svårt att bytta. Lycka till MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
| Bytte termostaten och nu blir den varm och fin även vid motorvägskörning. BMW tar 795:- för en termostat och mekonomen tar 390:- för exakt samma pryl (wahler). Termohuset sitter med fyra små bultar, som alltid rätt illa till på M70, så man skär sej rätt bra på vingarna på fläktf-n..hehe | |
alain |
Hej lupo Glad att det fungerar för dig. konstigt att det är så stor skillnad i pris. sriv mer om du har flera problem. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| 750n luftar sig själv? | |
|
bimmerboy735: Hoppas på svar på detta, har själv bytt termostat nyligen och hittar inte någon skruv för att lufta systemet... Carpe Noxum |
|
alain |
Hej jag undrar om det inte finns en liten platt skruv direkt på kylare eller en liten skruv i aluminium ovanpå termostat. jag har glömt bort lite hur det ser ut på min föredetta 750 92a. nu på min E38 kan det vara anorlunda, men jag ska titta imorgon i fall, och återkomma. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Något som har kollat detta, har själv inte hittat någon skruv :/ Carpe Noxum |
|
|
har för mig att de sitter en luftskruv på överkanten på kylaren Länk |
|
alain |
efter några sökningar på 750 E32, det verkar som att det inte finns luftskruv någonstans, den har självluftning system. fyll på vatten, låt motor gå, full på vatten ingen i fall att det behöver, kolla då och då. Lycka till MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Då gör jag så, tack för svaret Carpe Noxum |
|
|
Ett tips vid luftning är att ha värmen på för fullt så att luften även försvinner från värmepaketet. Verkatr det som det finns luft kvar så kan man försiktigt lossa på övre kylarslangen(ej ta av den) till man hör att luften pyser ut. Mvh Kristian |
|
|
termostat på biltema 85 kronor, mycket luftning krävs ulf735iA |
|
|
735ulf: Men den passar väl inte till 750'n, och den får man väl byta en gång per år :) Carpe Noxum |
|
|
du kan ha rätt ulf735iA |
|
alain |
Zinj varför ska du bytta termostat en gång per år på 750 eller 735 eller vilken bil som helt, en termostat kan hålla rätt många år. att byta en gång per år är bortkastat pengar i onödan ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
det stämmer bra, den första höll en vecka så jag bytte med garantin, nästa blir en bättre. nu har jag besiktigat bilen idag och fick 7 2:or men inget allvarligt, mellanstag framvagn, lite andra bussningar. Blir nog kvalitetsgrejer.. ulf735iA |
|
|
det stämmer bra, den första höll en vecka så jag bytte med garantin, nästa blir en bättre. nu har jag besiktigat bilen idag och fick 7 2:or men inget allvarligt, mellanstag framvagn, lite andra bussningar. Blir nog kvalitetsgrejer.. ulf735iA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.