AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.681

BBS LM till M3 GT/Valsa skärmar?

Sida 2 av 2
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Precis... Men det kanske hade gått ändå. Jag provade aldrig utan att valsa.

Keep up the good work!
Xv
60
Xvid
525i M Touring-01
Du har möjligtvist ingen bild på hur det såg ut?
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Jaha, idèn med BBS LM är bara och lägga ner, vill inte kladda med GT:n. Då undrar jag så här, måste jag valsa oavsett vilken fälg jag än väljer i 19"? Storleken jag vill ha är alltså 8,5*19 med 235/35 däck runtom. Finns två andra uppsättningar jag kan tänka mig.

Mvh Markuz
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Har sett en del "hemma" valsade skärmar där lacken har sprukit och släppt in en del fukt som sedan rostat. Är du osäker så lämna in, men mitt tycke som flera andras, behåll den som den är. Din bil är riktigt fin.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Xv
60
Xvid
525i M Touring-01
markuz: 19x8.5" med 235:or hade jag på min e36 cab och hade inte valsat. Var aldrig med om ett endaste skrap, även med full bil.
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Allt handlar om vilken ET fälgen har. Med optimal ET kan en e36 få in 9.5 kanske tom 10" breda fälgar (då iof med millimeterpassning) bak. En kompis som fick in 10" BBS challanger (kommer dock inte ihåg ET) fast det är ju lite individuellt från bil till bil, slitna bussningar osv vilket gör det lite marigt att generalisera.
Fram ska 8.5" inte vara något problem alls med rätt ET.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
OK, vad skall jag då ha för ET? Pratade med OCL och när de sålde BBS LM till M3 E36 sa de att ET var 17, vad säger ni om det? Men de sa också att jag med största sannolikhet måste valsa. Fan, jag tror verkligen det skulle bli finemang på GT:n. Fast man har ju ingen lust att lägga en massa pengar på fälgar och så visar det sig att jag måste valsa ändå.

Mvh Markuz
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
ET 17 är helt åt pipan på e36... för att en 8.5" bred fälg ska gå in måste ET ligga runt 40
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Skumt, jag är ganska säker på att de sa ET 17 för en 8,5" LM fälg. Jag får ringa dem en gång till för säkerhets skull.

Mvh Markuz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.