AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
708

Någon som vet nåt om denna?

Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger

Var o kikade på den hastigt igår och den hade visserligen en hel del stenskott men var i nyskick innuti och mkt utrustning. Är dock importerad av en privatperson 2003 vilket jag inte gillar, hade den vart sv.såld hade de varit mkt enklare. Att det sen är en bilfirma som säljer den är väl kanske en liten tröst då de stod nåt om 24 mån garanti på bilen.

Men som sagt, nån annan som kollat på bilen eller vet nåt om den eller bilfirman?

Mvh.BaraBazz

Ps. är en 530 mkt dyrare i försäkring än en 523?
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
Länk

glömde länken hehe
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Enda viktiga skillnaden på en importerad bil och en svensksåld, är att den svensksålda GARANTERAT har mer rost.

/Magnus (har båda sorters bilar...)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att den är importerad av en privatperson är i mina ögon positivare än om den är intagen av en firma sen beror det givetvis på om denna privatperson gjorde det för att bruka bilen själv eller för att sälja den direkt.

När det gäller försäkring så är det ytterst individuellt. Surfan in på ett par försäkringsbolags hemsidor och knappa in regnr för en 523 resp 530 så får du snabbt en bild över läget. Har aldrig kollat på 523 men när jag jämförde 525T och 530T av samma årsmodell så var det exakt samma pris hos BMW Originalförsäkring.

___
//Ulf
Det är skillnad på importerade bilar beroende på varifrån de kommer. Är den köpt hos en auktoriserad BMW-handlare är det lätt att kontrollera bilens historia. Rostangrepp diskuteras fram och tillbaka och inget är bevisat (har själv hämtat två hos BMW och var nöjd). Däremot är de bilar som köps hos BMW ofta mycket välskötta och välutrustade.
Sök i inläggen för att se om det finns information om bilfirman.
Kontrollera vad garantin består av.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.