|
|
|
|---|---|
mr_camitz |
d sitter en vinge / spoiler, bmw m-utrustning orginal på bakluckan på min 523i 1996 e39 då bakluckan drabbats av rost ska ja helt byta ut den, vill dock rädda min vinge (om det går) går det skonsamt att ta bort vingen från bakluckan, har hört att den sitter med dubbelhäftande tejp, e d bara att dra / rycka / slita? eller kan man lösa upp klistret med nåt för att inte riskera att rycka sönder den? den sitter verkligen som berget! |
| offtast så sitter det med dubbelhäftande tejp.o då är det bara o rycka till.men var försiktig vart du rycker.man måste ha en viss känsla för det.för mig gick det sönder första gången,men andra gick det med rätta rycket... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rycka bort skulle jag inte rekomendera, risken för att den går av eller blir förstörd på annat sätt är för stor. En skarpslipad tunn spackelspade och försiktigt dela tejpen på mitten bit för bit brukar fungera ,alternativ en tunn metalltråd att såga med alt fiskelina. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.