|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har försökt hitta ngt svar på min fråga men ej hittat, men nu vet jag iaf en hel del andra grejjer ang. färddator i bmw hahaha.. Det är så här att min termometer visar -35 grader hela tiden, i allmänhet så verkar inte färddator fungera överhuvudtaget, snittfarten ligger på 37km/h och detta kan inte stämma då jag har mycket E4 körningar om dagen. Så tips och tricks vore VÄLDIGT tacksamt, GÄRNA med bilder om så finnes. mvh (malakas) Rikard :P | |
|
Temp mätaren sitter under främre stötfångaren bakom lickan bredvid vänster dimljus. Kan vara kontakten som blen rostig eller smutsig men det skulle inte påvärka resten. Koppla bort batteri funkar på vissa el fel har jag läst o hört... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Givaren består av ett motstånd som minskar med yttertempen. Så ju större motstånd i kabelslingan till givaren desto lägre temp visar displayen. Är motståndet mkt stort (tex fel på givarn, glapp i kontakt eller att kabeln mellan givare och dator gått av) visar datorn således konstant sín minsta temp som är kring -35. ha du provat att nolla genomsnittshastigheten med s/r knappen? molle |
|
|
sry för nolla hast, k1mzo hade visst redan skrivit de molle |
|
|
Yack för snabba svar, ska kontrollera bakom luckan som grabber skrev, säkerligen trasig termometer. Tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.