|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nytt batteri till e 36:an 325 cab 93 men jag är tveksam vad jag ska välja? Bmw orginal eller något annat ?Är väldigt tacksam för tips och råd ev billigt och se hur länge de håller eller satsa på kvalitet som håller längre ? Eller vad säger ni? | |
|
Köp ett orginalbatteri, så slipper du tänka på mycket på annat men vill du fördjupa dig lite så hitta ett batteri med: -Hög köldstartsström (CCA) helst så många Ampere som möjligt. -Många ampere timmar -Bra fabrikat -Att det ska passa rent fysiskt (måtten) Köpte batteri förra året och det vart ett Tudor tech tronic, med bra prestanda. Tudor, Varta osv är bra batterier för ungefär samma peng som orginalbatteriet. För värre batterier så finns Optima yellow top, red top och en till.. Dock kostar dem drygt 2000 spänn men kvalitén på dem är väldigt bra. Vidare kan du söka på forumet så finner du mycket skrivet kring batterier! |
|
|
Visst är de alltid säkrast att sattsa på ett orginal lr nåt annat välkänt bra märke... Men ja har haft biltema i några av mina bilar,och de har alltid funkat klockrent. Skulle inte ha några som helst problem att köra de i min nuvarande... |
|
|
Ingen fantast av Biltemas prylar men bilbatterier har funkat mycket bra för mig. Halva priset mot BMW och två års garanti. I min fd e39 var originalbatteriet kass efter fyra år. Behövde batteri snabbt en söndag och Biltema var ända alternativet då. Var mycket skeptisk men funkade klockrent i de två år jag hade bilen. Känner nya ägaren och batteriet funkar bra fortfarade efter ca 4 år. Racerbilen: Länk |
|
|
Köpte lågprisbatteri till Katten härom året på Mekonomen. Crap. Originalbatteriet, som jag trodde var slut, repade sig och fungerar fortfarande. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.