AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
476

FÅR EJ UPP HÖGER BAKDÖRR! PÅ E34an

hjälp! när jag låser upp på förarsidan rycker det bara till i lås knoppen på höger bakdörr!
spelar ingen roll om jag rycker i knoppen,jag får ej upp den i upplåst läge.vad ska jag göra???
går det att plocka ned dörrsidan även fast dörren är låst.
någon som vet.?
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
jepp det går men inte kul, lite trångt och bökigt
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag råkade ut för samma sak på min E34:a i höstas, och den gick inte igenom besiktningen på grund av att bakdörren ej gick att öppna. Jag lyckades inte få bort dörrsidan när dörren var låst, jag vill påstå att det är ganska omöjligt, utan att fördärva den. Jag gjorde istället så att jag drog bort en bit av tyget på bakre delen av dörren, ungefär i höjd med låset, sedan tog jag en kniv och skar ut ett hål i plasten så att jag kom åt låsmotorn inne i dörren, lossade den från låsmekanismen och dörren gick att öppna. Sedan limmade jag tillbaka klädseln som jag hade lossat och vips så var hålet borta. Det är kanske lite brutalt, men jag kom inte på nån annan lösning.

CHS
gick inte genom besiktningen för det? vilja sjyssta killar... precis som att det inte är en sån grej man försöker fixa så fort man har tid, och dessutom vad spelar det för roll, det finns ju 2 dörrar bak.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
nog går det att få lös den, men det krävs lite pillandes och slitandes, den sitter ju bara med klipps dörrsidan, och två skruvar en i handtaget och en bakom dörröppnaren om jag minns rätt. jag fick lös min på detta sätt.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
För att få bort nedre delen av dörrsidan måste den ju dras rakt ut för att lossa clipsen, och där ligger den ju kloss an tröskeln om jag inte minns fel.

CHS
jag får göra ett försök.
det ser trånkt ut men det ska nog
gå.
tackar för alla svaren!
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
har du märkt om den fastnat mekaniskt eller elektriskt?
Jag tvättade bilen med resultat att det kom vatten i låset och hela bilen låste sig....var oxå omöjligt att dra upp knopparna eftersom det verkade som att solenoiderna låste för allt vad de orkade. Testa att lyfta av batterikabeln och se om det går att dra upp den då. Annars så är det nog något mekamiskt som hängt sig......
....förresten...det man läst om att centrallåset låser upp sig vid en krock, var sitter grejorna som fixar det?...nån som vet??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.