|
|
|
|---|---|
|
Hej är det ingen här som har delat en zf låda och kan tipsa om vad det är som sitter fast den går isär ca 3-5 mm ,lamellaxel verkar sitta fast i lagret . är det bara o pressa så hela drevsatsen kommer med ut med lamellaxel alla skruvar och sånt är bortplockat | |
|
Försök få tag på TIS om du inte har så har du beskrivningen där, är en del pluggar som ska tas bort och pinnar med fjädrar som ska tas ur före man delar lådan. Jag gjorde så här med själva delningen: Rörfläns + skruv ihop med vanlig avdragare så man kan dra främre huset av från lagret, det kommer smälla till när bitarna som håller ingående lagret på plats lossnar pga att skruvarna som håller dem går av (så ska det göras enl. TIS !!) Skruvarna går lätt att ta med tång sen, de sitter löst när väl skallen har flugit av. Du kommer behöva nya skruv givetvis och helst nya hållare (plåtbitar) till lagret också. Då kommer alltså lagret att sitta kvar på ingående axeln så får du ta bort låsringen som håller det + shimset innanför låsringen innan du drar av det från axeln. Var rädd om shimset - det måste du ha antingen för att mäta på eller använda igen när du monterar ihop igen, finns flera tjocklekar att välja på. Som glad amatör sätter man helt enkelt dit samma som satt där innan (Om man som jag bara ska byta ingående lagret och "kolla" lite...) Borde även gå fint att lossa låsringen och ta väck shimset (som kan fastna i låsringens spår annars) innan man drar isär lådan, då blir lagret kvar i huset istället så får man knacka ur det därifrån, borde ju gå att göra så också. Men av någon anledning är det inte så det ska göras om jag fattat TIS rätt. |
|
|
Hej har tillgång till tis som tur är först hittade jag ingen info om lådan men nu har jag det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.