AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
856

Funderingar kring E46 och rostskydd..

Br
22
Bredde
325ci M-Sportpaket II 01:a
Har läst mycket här på forumet om rosten på e46 bilarna och man förstår ju att var och varannan har haft problem med rost. Mest på huven och bakluckan men även dörrar i vissa fall. Men så läser man tester tex från Aftonbladet bil och beg guiden på bilprovningen där det står så här:

"BMW 3-serien är en exklusiv, bakhjulsdriven bil som storleksmässigt platsar i mellanklassen. Priserna ligger dock högt på såväl nya som begagnade modeller.... BMW:s modeller har ett gott kvalitetsrykte och relativt gott andrahandsvärde, men resultaten från kontrollbesiktningarna är inte i nivå med ryktet. Det är anmärkningar mot spindelleder som är orsaken. Särskilt hårt drabbas kombimodellerna. Däremot är bilens rostskydd mycket bra."

Jag förstår ju såklart att problem med rost inte är något en biltillverkare vill ska komma ut men varför skrivs det inte i några tester av E46 att dom rostar som faan.. ;)
Jaja bara en liten fundering man får ibland. ;)
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Kanske detta med rostproblem grundar sig på bilprovningens anmäkningar. De ger knappast 2:a för lite rost på bakluckan t.ex. Så antagligen betyder det att rostskyddet är gott under bilen i bärande balkar etc. Det andra är ju rent kosmetiskt fast för entusiasten viktiga saker.

Svekke
Hej, jag köpte min 330cim -01 8200mil för 7 månader sedan och på tisdag ska jag lämna in bilen på bmw för att byta huven. För 2 månader sedan hade jag den inne för att få båda dörrarna och bagageluckan bytad. Så jag råder dig att noggrant kolla på bilen efter små lacklyft. Det ser ut som en liten bula som inte e större än 3mm i diameter. Jag hade en på vardera dörr och jag fick nya dörrar utan diskution. Tänk på att kolla noga, för dom e riktigt svåra att se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.