AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
889

Elfel vid minus grader

Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
Hejsan,
Har en e36 325a.
Jag har ett elfel som gör att t.e.x taklampan tänds vid acceleration. Även elfel för växelelektronik i automatlådanlampan tänds efter ett tag. Detta händer dock bara vid kyla, minus grader och påverkas ej av värmen i motorn.Alltså slutar inte felen så länge det inte blir plus? Grabbarna på BMW sa att min grundmodul var dålig, men tyckte samtidigt de verkade ha dålig koll. Någon med egna erfarenheter eller vet vad det kan bero på?
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
Inte en enda forumit som haft likande problem eller känner till något om detta?
känns ju som jordfel.... men svårt att säja... dränk in allt du ser med kontatsprej eller 5-56 brukar jag alltid göra... dränka in säkringsboxar och alla jord punkter.... helt pötsligt börjar saker som aldrig funkat fungera igen.... sånt är roligare... lycka till
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
I dag när jag körde dock ev vid minus så dök växelådaselfel upp. Efer jag stannat och låtit den gå på tomgång började den gå orligt, varvade ned helt plsötligt. När jag sedan skulle köra där ifrån, så lägger allt av efter 30 meter och motorn dör. Startar om, och allt fungerar igen...E detta ett elfel. Kan det vara grundmodulen som påverkar, snälla hälp!!! Behöver alla tips jag kan få! Vet ej vad jag ska göra.
Gu
45
GustafT
320i coupé (e36) års.-95
kanske läge att besöka någon verkstad och be dem kika på det lite snabbt (inte BMW Group om du vill ha det billigt...)
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
Någon härpå förumet som kan göra detta för en slant eller vet nån verkstad?
har du provat det som jag srev tidigare?
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
nej, ska testa det. Men vet inte riktigt exakt vad du menar? exakt vad ska jag dränka in, och vad hittar man denna konantsprej?
5-56 eller KONTAKTSPRAY finns typ överallt. dränk allt. allt som har el....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.