|
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för att beställa en ny E61. Är det prioriterat att få en faceliftad version? Jag kan nämligen få ett kanonpris på en lagerbil 2007:a pre-facelift. Utrustningsmässigt mycket mer bil för pengarna. Kommer jag att ångra mig om jag inte tar faceliften? Tänker lite på E39 där faceliften, iallafall såhär i efterhand, gav ett rejält lyft. Tar tacksamt emot synpunkter. | |
|
Hej på Dig Nordhem ! Eftersom jag själv skall byta E39:an mot E60:an, så väntar/ väntade jag på den faceliftade versionen. Varför ? Jo av den enkla anledningen att det känslomässigt är mer tillfredsställande att äga den senaste versionen. Har tidigare gjort affärer där priset fått styra, men så i efterhand så ångrar man sig. Åtminstone jag. Nä strunta i att du får ett kanonpris på den "gamla" E60:an, tänk på att den dag du säjer, så står den faceliftade versionen högre i kurs. Och tills den dagen, så kommer du att njuta mer av att äga den uppgraderade versionen. Inte minst med tanke på att inredningen inte kommer kännas som från en Opel Omega från 80 talet. Skriv till Forumet om du har fler funderingar kring ditt nya bilköp. |
|
|
När jag bad om offerter från ÅF i nov/dec var jag helt inställt på att INTE ha en facelift. Ca 20.000:- extra för lite "småfinesser" gick ju inte att räkna hem. Men, som Estwood riktigt påpekar - bilköpet blir bara bra när både hjärta och hjärna samarbetar...så det blev en faceliftad. Och anledningen är dels att automatlådan är ny och betydligt snålare än den befintliga och dels att det just är kul att ha "sista" versionen av E61:an. Faceliften på E61:an skiljer sig märkbart från E39 - den är så att säga "tvärtom" - På E39:an var det ju enkelt att se att bilen var en LCI, medan på E61:an är det främst under skalet som det blivit uppdaterat. Så, är du ute efter synliga tecken på en E61 LCI så blir du besviken och då rekommenderar jag hellre an icke LCI 2007:a. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
...dessutom är LCI ett litet fegsteg tillbaka inredningsmässigt tycker jag. Men jag föredrar den nya grå exteriörfärgen framför silvergrå, den nya påminner om Sterlinggrå som fanns till e39. /M Min bil: Länk |
|
| Tack för värdfull input! Jag har gått och funderat under dagen och bestämt mig för att satsa på en facelift, "LCI". Som Eastwood och Narvselius påpekar har bilköp också en icke oväsentlig känslomässig sida. Skulle jag köpa icke LCI skulle jag nog gå och kasta lystna blickar på LCI:n, särskilt när den första glädjen över ny bil har lagt sig. | |
| Vad är LCI? | |
|
Life Cycle Impulse = Facelift. Min bil: Länk |
|
| Glöm inte bort att det sitter uppgraderade motorer i LCI-versionen, med mer effekt och inte minst lägre bränsleförbrukning och mindre CO2 utsläpp. | |
|
Tegel, En fantastiskt fin bil du har! Jag var hos handlaren idag och skulle beställa en 520 Td silvergrå, tyvärr var han ledig så det får vänta tills på måndag. Min Cab Länk |
|
|
Tack, jag gillar den verkligen. /M Min bil: Länk |
|
| Köp en facelift. Bättre motorer, ny automatlåda och den senaste specifikationen. Du lär inte ångra dig, speciellt om några år när det är dags att sälja. | |
|
Mathie: Silvergrå utgår som färg så den kan du inte beställa om du inte hittar en lagerbil i den färgen. Men den nya färgen Space Gray är ganska lik fast något mörkare. En 520d har en leveranstid på ca 12 veckor och redan andra veckan i mars börjar BMW bygga facelift. |
|
|
Kom bara ihåg att 520d inte har modiferad motor och dessutom den "gamla" automatlådan. Vitsen med LCI för 520d är därför ganska så liten. Uppdateringarna gällande 520d skall visst komma som -08:ans modell i september. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
| Annars går det ju också att köpa en "icke facelift" och själv uppgradera den, då menar jag endast utseendemässigt. | |
|
bmw39: Om du endast menar fram- och bakljus, så Ja. Om du menar stötfångare fram, tröskellådor och bakre stötfångare så är det lite mer. Om du menar inredning, så blir det lite svårare och menar du motor och växellåda så har du att göra... ;-) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.