AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.987

Motorn död ?

Sida 2 av 2
Kan ju vara så att du har en ispropp i bränslesystemet.
Pe
60
Persia
518i - 92
Grabbar. att min bil inte startar har det nåt med isproppen o göra?.. har aldrig haft problem med att starta bilen förutom nu då jag fyllde på vätska som var för lite utspätt. hjäääälpp

M.M
Högst osannolikt att din bil inte startar bara för att du fyllt på med kylvätska...Ja om du nu inte fyllt på kylvätska i motorn möjligtvis, dvs där oljan är...Ispropp i bränslesystemet är en möjlighet som någon skrev...Ser nästan ut att vara läge o testa om bilen startar o går på startgas, gör den det så vet du att problemet ligger på bränslesidan iaf...
Pe
60
Persia
518i - 92
ok. hur kan man fixa ispropp på bränslet?
hur använder man startgas?

bilen började hacka då jag fyllde på kylarvätska varvid jag lät den gå lite tills den blev bra för att sedan stänga av den o gå iväg. av den anledningen tror jag det har med kylarvätska o göra. igår var det fullt med is i kylaren med. löste upp det med varm vatten. men ska testa de sakerna ni sa men hur ?

tack för hjälpen.
Pe
60
Persia
518i - 92
men om det finns ispropp i bränsleledningarna då ? hur kan man lösa det. i tanken kan man ju använda k-sprit men i ledningarna då ? . tror det bästa är att låta bilen tina upp i en verkstad. eller hur. eller tror ni startgasen hjälper. ? om den startar med den vad är felet då ?. var ska man spreja gasen? mvh
Pe
60
Persia
518i - 92
kom på en annan sak. när jag skulle fylla på kylarvätska så stog jag över säkringsboxe. jag tappade lite vatten på den. men den har lock. kan det vara nån av dessa som kortslutits o inte får bilen o starta rätt eller nåt relä ?
Pe
60
Persia
518i - 92
snällllanpn som kan hjääälp.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Jahapp.. har läst lite lätt nu, för de första är det ju helt omöjligt att hjälpa dig egentligen, vi kan ju inte röra bilen fysiskt. Men nu ska vi anta att det vore min bil och min situation.

Då skulle jag iallafall köra in den var som helst, så den står varmt något dygn, så man är 100% säker på att INGET är kallt.

Provar vi starta, några poff-poff-poff, sen inget mer. Jaaahapp, då blir det som dawwe säger, startgas fram, denna sprejas in där motorn tar luft, en polare provar dra runt motorn och jag sprejar, går den då så länge startgasen kommer, ja, då har vi ju bränsleproblem.

Beter den sig likadant med startgas.. ja, då vette tusan, men eftersom den faktiskt TÄNDER så tror jag inte på fördelare etc, utan mer på någon givare, och då är det minst lika lättsamt att ta en diagnos på kärran, om du har kontakter för det, lämna in på BMW kostar ju lite.

Men nåväl, jag tror som alla andra att det är lite väl kallt i soppa systemet.

Så, låt den tina upp ordentligt sen prova igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.