|
|
|
|---|---|
|
Tjaba! har nyligen köpt mig en 740-98 köpte den med trasig tändmodul till höger xenonljus. fick tag i en på en bilskrot,jag har inte ens hunnit byta den innan vänster sida oxä ballar ur! är detta ett vanligt fel? tändmodulerna har bosch nr 1307329012 och är vita till färgen,dom begagnade jag fick tag i är svarta men med samma nr(det ska väl passa eller?den här tändmodulen nr1307329012 sitter den i någon annan bmw serie? hoppas på svar! Mvh lycklig bmw ägare | |
Ug-Lee |
Det kan även vara ljusmodulen som krånglar, och där blir det strul om du sätter i en begagnad. Mätarstälningen är nämligen registrerad även i den. En ny sådan med montering å programering kostar ca 5000kr och det är istortsett bara Bmw verkstäder som kan programera den. |
|
Om tändmodulerna var original från fabrik så skulle jag säga att de har haft en riktigt lång livslängd, mao inget förvånansvärt. Sätt i din nyinköpta begagnade och se om den funkar innan du börjar byta ljusmodulen är mitt tips, kolla upp vad nya tändmoduler kostar på BMW om den verkar sönder, ofta är original billigare än man tror. Mvh |
|
|
Hej om du har bytt tändmoduler på din bmw så har du kanske dom gammla kvar? Då skulle jag vilja köpa dom av dig Du kan väl maila eller ringa mig 044225122@telia.com eller 044 7818123 Mvh Lasse Perde |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Brukar var kondingar som torkar ut i de äldre stora tändmodulerna pga värmen i motorrummet, speciellt på vänstersida som sitter nära oljefiltret, dessa går att byta ut och få igång modulen igen. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.