|
|
|
|---|---|
|
hej igen! tänkte om jag kunde få lite experthjälp angående hur det låter när ventilerna tickar eller knackar? har hittat några bra klipp på youtube där vad jag antar är skrothandlare provkör motorer. börjar med den här som jag tycker låter frisk: och jämför med den här som jag tycker låter som att den tickar eller knackar mycket: hur ska motorn låta om den är frisk? har ett exempel på en m5 v8 som jag tycker har ett konstigt hackande missljud på tomgång: alla synpunkter är intressanta att läsa | |
|
den här tycker jag låter fint först men när han gasat lite med den så går den skumt på tomgång, ska den gå så? m5: |
|
|
och den här 320´n låter väl som att den ä obalanserad? |
|
| Svårt o säg... olika kvalitét på filmerna, dessutom så är det inte samma motorer i dem. | |
| M3 E36 motorerna låter väldigt olika beroende på hur vanosen är! Har själv ägt 5 st och de har alla skramlat eller knackat olika mycket vid olika varvtal, men mest brukar det låta på tomgång eller precis innan den går ner på tomgång:) | |
|
min m3a har precis börjat... kommer runt 2000 varv... kan de va vanosen kanske? läste ngn stans att de kan va ngt lager me?? de e en 01, som gått 8000 mil |
|
|
ingen som vet vad de kan va? får åka till bmw verkstad imon så dom får lyssna, man blir ju lite orolig... |
|
|
Vanosen är det nog knappast om det är en e46:a. Åk till BMW och låt dem lyssna. De brukar vara rätt duktiga på att avgöta vad det kan vara.. Keep up the good work! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.