|
|
|
|---|---|
|
Hej ! har lite problem med mina torkare , en armen som sitter på föra sidan rappar på axlen tror jag är det nån som vet hur den sitter fast ? Mvh | |
|
Med mutter :-) Beror på hur du menar.. torkarn sitter ju med en mutter bakom plastlocket. Ska du göra något åt lagret så får du nog riva ut hela mekanismen om jag minns rätt.. |
|
| okej men det är bilens högra som siitter med mutter den venstra armen sitter på ett annat sätt ? | |
| okej men det är bilens högra som siitter med mutter den venstra armen sitter på ett annat sätt ? | |
| Länk | |
| om du tar bort den konstiga torx skruven som sitter på den som spännerner torkaren så sitter en lika dan mutter under som du måste dra åt lycka till | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
den vänstra behövs specialverktyg för att spänna, Aukt BMW verkstäder har detta verktyg, men det finns kanske andra sätt att spänna den på. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
När mekanismen krånglar(såsom på min) är det för det mesta byte som gäller. ca 4 kkr för materialet brutto och en ½ arbete inkl kringjobb. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.