|
|
|
|---|---|
jovi01 |
Jag har köpt seidl-tunings front som jag ska sätta på min 525 Touring E34:a. Är det nån som har lite tips om hur man ska fästa den, man får med lite anvisningar men de är ju inte särskilt utförliga. Tack på förhand Jokaim |
| Dokumentera gärna arbetet och posta sedan här - jag tänkte också köra seidl och det vore trevligt om någon gjort alla misstagen först hehe :) | |
jovi01 |
Visst ! |
|
Har just monterat en Seidl Tuning front på min 530i Touring,passformen är kanon om du inte köper piratkopior förstås,plasta egna sidfästen får du göra själv mm.Men det är inte så stora problem. Bygg bilder finns på www.uphillracing.com Roger...... |
|
jovi01 |
Tack för ditt svar Roger ! Var gjorde ni nya fästen på spoilern ? Räcker det att man köper typ en tub med glaspiberspackel eller behöver man mycket ? Tack på förhand ! |
|
På sidan på orginalfronten sitter en plastskena som man bara styr på,jag använde den till nya fronten,jag använde glasfiberspackel och glasfiberväv. Jag tog en 2mm plåtbit 40x40mm använde orginalskenan och svetsade fast bulten i plåten. Sen började inmätningen när man fått dit fronten,jag använde smält lim till att få plåten att sitta kvar när man tog ner fronten. Sen plastade jag fast sidfästena med väv och spackel. Plasta ordentligt så slipper du göra om det efter ett tag.Du kommer att förstå när du plockat lös orginalfronten. Lycka till.... Roger.... |
|
jovi01 |
Nu har jag också satt på min spoiler ! Det största problemet är att få bort orginalspoilern. Man måste in bakom spoilern, så man får ta det genom huven. Där måste man lossa ett antal klips som sitter ganska bra, plus att där sitter ett antal plastpluggar som måste bort, mitt tips är att ta bort skiten med våld, det gjorde jag i alla fall. Den nya spoilern skruvade jag fast med sammanlagt 4 st plåtskruvar, 2 st på sidorna och två under mitten på gallret. Nu är bilen låg i alla fall, får inte under en hand på högkant ! |
| Tack Roger för beskrivningen och bilderna. Mycket bra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.