|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mig en 325i 87 som gått 20000 mil. Service bok ifylld till 16000. Köpte den av en jobbarkompis far som haft bilen i 7 år. Sisst han besiktiga bilen fick han en tvåa på bromsrör (de jobbiga aset över tanken). Han fick pris uppgift på 4500kr att åtgärda felet på verkstad men tyckte de var för dyrt. Ställde bilen i kallgarage å lät den stå i 5½ år. Kollade över lite grejer innan vi skulle ta hem den till mig, drog runt spisen med fast nyckel å de gick lätt å lät bra. Tog en chansning å hiva i ett batteri. Klev in å vred nycklen å fanskapet gick igång, lät inte skitvackert men den snurra runt av egen kraft. Byta stift och olja å starta igen, lät som ett järnbruk i nån minut men sen tystande den allt mer å nu spinner den som en katt :D (nåja, tickar väl en aning från ventilerna). Tänkte att jag kör hem den :) varför bogsera... men... ingen koppling... slavcylindern är nog i de sälla jaktmarkerna. Var bara tvungen att skriva lite om en 325a som sprallar igång efter över 5 års vila. Utan att byta en pinal utom batteri. | |
| Grymt Grymmlund :-) | |
| Hehe :) | |
| monstret har vaknat från davlan | |
|
Nästan sjukt... vissa bilar är ju heldöda efter några månaders vila... _____Vraum!_____ |
|
|
Det är lika med min gamla 518is som jag haft stående några år nu. Den startar på en tiondel när jag har startat upp den ett par gånger om året. Härliga motorer som tänder direkt!! |
|
|
det är bara att älska dom stunderna. :) fan va kul! min gamle kadett e likadan. kadett c 1,2-79 startar alltid med sönderskruvad förgasare och slitna ventilgummin och allt.. ps:gammal stötstångsmotor med gjutjärnsblock och topp Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
| Mycket imponerande. Jag hade min 323e21 avställd i 10månader utomhus som hostade igång för några månader sedan och tyckte det var ganska bra av den. Men det är klart inomhus är en annan sak, man slipper fukt som kryper in överallt och förstör både elektronik och andra grejor. Min blinkers slutade tyvärr fungera vid startförsöket, det sprakade till. | |
| Jag å några polare köpte en Volvo B58 12 meters buss från -76 som vi skall bygga om till husbuss. När vi skulle hämta den hade den stått parkerad i högt gräs på en äng utan att startas på fem år. Slängde in två bilbatterin och den startade med en gång! Fast det rök så mycket svart så man såg inte bussen för all rök de första minutrarna :) | |
| Får väl kanske erkänna att de uppstått nåt elfel då vissa lampor inte tycks vilja slockna efter man stängt av den. Kan nåra möss som knaprat lite bland kablarna ;) . Ska undersökas iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.