|
|
|
|---|---|
| Har sett några trådar angående ämnet, såg att det skulle användas några borrmallar? Är det så pass svårt att mäta sig fram så man verkligen måste ha dem, känns ju som det finns pengar att spara på att lägga några minuter på mätning! | |
|
är ju mest på höjden du behöver mäta...har ju längsgående skenor på kjolen som du kan skjuta clipsen i.. mvh |
|
|
är ju mest på höjden du behöver mäta...har ju längsgående skenor på kjolen som du kan skjuta clipsen i.. mvh |
|
| Är det nån som haft nåt problem att få kjolen på plats när man använt clips? Det är ju näst intill omöjligt att få dit kjolen pga att clipsen går så trögt, nån som har några tips?? | |
|
Jag satte på kjolar på min för inte så längesen, och jag hade inga problem med clipsen. Det var bara att banka dit den. / Leon |
|
| Ok, kommer du ihåg borrdimensionen på sidoclipsen? Typ 9mm bör det väl vara! Var det mycket bankande innan den satt på plats eller? Slog som bara den på min, vill ju ändå inte sabba nylackade grejor så man får ju ta det lugnt! Gjorde ett test ikväll och borrade upp hålen till 9,5mm och jag tror att det går bättre.... | |
|
Jag kommer inte ihåg vad jag hade för borrdimm, men det var väldigt tight. Det ska ju sitta en liten plastplupp i tröskeln med ett hål i som du sedan trycker fast själva clipsen i om du förstår vad jag menar. Dom slog jag fast med en gummihammare. Sen var det bara att banka till kjolen en gång med handen, vid varje clips, så fastnade den. / Leon |
|
|
En snabb fråga bara...blev osäker just nu. Men är de samma sidokjolar till sedan som till coupe? |
|
|
Ja det är det! 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Tack för de! Ville bara få de bekräftat innan dom lämmnas in på lack. Man börjar tänka för mycket när någon nämner att de kan va olika :) |
|
|
Jag har kjolar från en sedan på 328an. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Och jag har kjolar från en coupé på min 318 sedan. / Leon |
|
|
Lite offtropic kanske men... Jonsson: Vad har du för sänkning på din? |
|
| Hej! undrar om det är fler än bmw som säljer clipsen till kjolarna, vart har ni köpt era? | |
|
Haas: Jag har tyvärr inte en aning.. de satt på bilen när den köptes. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Jag köpte mina clips på bmw. / Leon |
|
|
om man inte vill använda clips,, är det popnit på sidorna som gäller då eller? och nån typ av lim eller silicon på långsidan? |
|
| varför vill man inte använda clips dom kostar inte ens en hundring? | |
| vad jag har läst så ska dom va jobbiga att passa in,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.