AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
741

Problem med baklucka e36 compact

Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Har som sagt problem med bakluckan på min kärra, det är så att låsmekanismen som sitter på luckan inte hakar i pinnen som den ska och när man känner på själva låsmekanismen så sitter den löst. Så till frågan då, hur får man bort plasten som sitter på luckans insida? Behöver plocka bort den så man kommer åt att se vad som har hänt med låsmekanismen. O så en fråga till kan man byta ut bara låsgrejjen om det är den som är sönder och hur mycket kan en sån tänkas kosta?

Tack på förhand // Jimpa
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Kan tyvärr inte tipsa dig om hur man får bort plasten men kika på:
Länk och leta efter låsmekanismen där, det brukar gå att se en prisuppgift i $ och det stämmer ganska bra med priserna hos BMW.

//Stenback
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Joo har kollat där men hittade inte låset där. Men har fixat det nu endå så ja kan ju dela med mej av hur jag gjorde om någon annan skulle få samma problem. Plasten tar man bort med lite våld, den sitter bara med plastclips (kan ev behövas byta nån om man tar i lite mycket) Sen hade ju även låset släppt och glidit upp en bit bakom plåten så det fick jag pilla ner och dra fast med 2st lite större brickor. Även pinnen som låset ska haka fast i kunde jag justera upp en bit bara lossa 2st 10mm bultar och justera och sen dra åt igen. Men som sagt hoppas detta kan komma till hjälp för någon nån gg =)

mvh // Jimpa
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Kan ju tillägga att jag behövde alltså inte byta låset som jag trodde att jag skulle få göra först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.