AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.794

Byta till shadowline på E39

Sida 2 av 3
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
edit: mektips skulle det ju stå
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Phille: Vad jag har förstått (men blev lite osäker p.g.a. modanos inlägg) så ingår även de lister som löper längs insidan av sidorutorna till shadow respektive chrome -line. Men nu får någon styra upp denna fakta. Jag har i varje fall kromade lister på utsidan och insidan.

På Schmiedmann fanns det 8-delar och 12-delar set till sedan, vilket borde innebära att 8 delar är för utsidan enbart och, att 12 delar är för insidan med de 4 lister som löper på insidan. Kan detta stämma? Vad säger expertisen?

Ang. svart grill så tycker jag det är snyggt, men det gör sig bäst på svarta bilar. Smaksak förstås!

Jag tycker också 2000:- är helt okej för det utvändiga och då hoppas jag faktiskt att det är mattsvarta lister och inte den högglansiga, vilken jag inte tycker är lika snyggt. Men som Modano säger, det är en smaksak! =)

När man väl bestämt sig så finns ju iaf Forrys mektips som var riktigt bra! Tack för det! Blir nog en beställning hos Schmeidmann...

//Marc
Phille B
Marc_M: Är det inte så att 8delars settet är till sedan och 12 delars till Touring....
Förövrigt får jag hålla med dig om att mattsvarta lister är snyggare..

..Äntligen Bmw igen!!..
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Phille: Jo, så kanske det är! Men jag är tämligen övertygad om att de inre listerna som löper längs sidorutorna finns i både krom och svart. Detta borde ju då shadowline innehålla. Hur som helst så känns prion på det utvändiga och jag beställer mattsvarta 8-delar setet från schmiedmann till våren. Har börjat störa mig enormt på mitt krom. Det ser inte alls bra ut på en svart bil. Tycker jag. =)

//Marc
modano
jepp visst finns det även svarta lister invändigt om rutan, men lite överkurs att byta dessa i min smak...
modano
De utvändiga shadowline kostar 1896:- på BMW ;) . Detta gäller de 8 lister som från början är kromade på E39 sedan.
Ej högglans utan mattsvart, ska man byta till högglans bör man även byta listerna som delar av dörrarna också.
Vad kostar högglanslisterna runt fönstren? Har exclusive-edition på min och då är det redan högglans på dörrarna men kromlister runt om
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Modano: 1896:- på BMW är enligt mig riktigt bra! =) Kan du ge mig art. nummer så kan jag bara gå dit och beställa? Eller ber jag om för mycket nu? =)

//Marc
modano
Marc. Här kommer art.nummer:
51218159257
51218159258
51228159103
51228159104
51328185269
51328185270
51348185271
51348185272
modano
Mr 328

Dessa 8 lister kostar 6960kr !!!
modano: låter prisvärt :) tror jag skippar det. Jag är mest nöjd över att slippa det mattsvarta som brukar finnas på dörrarna annars
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Modano: Stort tack!

Sjukt vilken skillnad det är i pris mellan matta och högglanslisterna. Bara en parantes liksom! =)
Phille B
Modano____ Jag var på bmw i gbg för 3-4veckor sedan för att kolla priset på shadowline, fick ett pris på strax över 4500, iochförsig på en touring men det kan ju inte skilja så mycket på endast 4 delar. Har bmw så olika priser mellan olika städer? Låter ju ruskigt billigt...eller han kanske räknade på högblank..men då låter det ju väldigt billigt istället.

..Äntligen Bmw igen!!..
modano
BMW handlare är fria att sätta egna priser.
Vi säljer enbart till de priser som är satta av BMW.
Jag kollar priser på lister till touring imorgon.
modano
shadowline till E39 touring kostar 3372:-.
Det är 12 delar istället för sedanens åtta.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Modano: Hos vilken BMW är dessa priser?
modano
vet inte om jag enligt forumreglerna får berätta det men Levins Bil Värnamo...
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Okej, men jag bor i Sundsvall och skulle det vara dyrare här i stan på Molin Bil, kan man då beställa från Värnamo och få det uppskickat hit!?

//Marc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.