|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Fråga ett: Vart köper man shadowlinelisterna förutom hos bmw? Fråga två: Är det ett jävla pill att få dit dom? | |
modano |
inte särskilt svåra att varken ta bort eller montera.'Varför inte köpa på BMW? Nån annanstans lär du inte hitta dom. |
|
Kan väl vara bra att veta om fler firmor säljer samma grejer så kan man jämföra priser, eller hur? |
|
modano |
Har oerhört svårt att tro att dessa lister finns som pirattillverkade. Gör de det så lär det vara som vanligt: taskig kvalite och passform. |
|
totteman: Det kan mycket väl vara som Mr. modano säger... det skulle också kunna vara så att modano jobbar på BMW och talar i egen sak... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Okej, så jag ska alltså utgå från att delarna bara finns på BMW. Vad kostar en uppsättning lister hos BMW då? |
|
modano |
Dom flesta på autopower vet att jag jobbar på BMW. Pratar inte i egen sak då jag inte tjänar någt alls på om ni köper originaldelar eller pirat. Ger bara rådet: piratdelar är oftast av dålig kvalite och har dålig passform. Sen har jag sett det mesta och aldrig sett shadowlinelister icke-originaltillverkade. Totteman: maila eller ring närmaste BMW-handlare. |
|
Är inte ute efter piratdelar. Styla Bilen säljer bmw originaldelar så då tänkte jag att det kanske fanns andra firmor som gjorde lika dant. Tack för alla svar. |
|
| Lacka originaldelarna? Väldigt små ytor så det lär inte va några problem att få till med sprayburken. Nya lister kostar som "fan". | |
|
ravve: Det har jag också funderat på. Det är ju samma jobb att ta bort dom för lack och montera tillbaka som att byta ut listerna så då tyckte jag det kunde va värt att kolla upp vad nya kostar. Eller kan man kanskie lacka på plats? Ska ta fram bilen ur vinterförvaringen i morron och kolla vad som är bäst. Ska även få hem nya 19" i veckan :) Vad är det för färg på listerna? Matt, halvblank, blank? |
|
|
Är det jobbet du är mest bekymmrad över så är ju lac eller nya skit samma men priset skilljer ju en del. Är de beredd att slipa lite och spruta dom själv så sparar du nog några tusen. Kan tänka mig att listerna kostar några hundra per styck och du behöver ganska många. Spruta dom på plats är nog inget jag hade gett mig på :-) |
|
|
Schmiedmann har ju shadowline...Ca. 2000:- plus frakt. MEN, då gäller detta enbart utvändig shadowline till e39 sedan. Det vill säga 8 delar. Schmiedmann: Länk Direktlänk till det jag nämnde ovan: Länk Jag funderar på att beställa detta kan nämnas. Har dock inte kikat vad det kostar på BMW ännu. Slängt iväg mail till Razvan för prisuppgift hos stylabilen är gjort. Får svar imorgon måndag (070212). //Marc |
|
Phille B |
Är det någon som har lackat sina lister själv...resultat...känns som att det är svårt att få det att hålla på chromet.. Har hört talas om nån mattsvart "shadowline" tejp...nån som testat?..borde vara enklare att få det att hålla..eller? ..Äntligen Bmw igen!!.. |
modano |
hade tidigare en 528touring som jag plockade bort listerna och lämnade till lackerare. Resultatet vart bra initialt men färgen släppt efter hand. Även omytan var välslipad så verkar det vara svårt att få färgen att fästa ordentligt. |
|
Modano, vad kostade detta? Kan det vara värt det, att beställa lister på schmiedmann för ca. 2000:- istället? |
|
modano |
Betalade inte många kronor då jag har god kontakt med lackering. Vill du kan jag kolla vad originaldelar kostar imorgon. Spontant känns 2000:- billigt. Detta lär inte vara Individual Shadowline som är blanksvart utan den mattsvarta varianten. Den högblanka är snuskigt dyr, har för mig jag landade runt 8000:- när jag räknade på detta till touringen. |
|
Så ska man lacka så blir det snyggast och mest status om man lackar högblank? :) |
|
Phille B |
Marc_m Vad ingår i invändig shadowline? är det svarta innertaket en del av det?... ..Äntligen Bmw igen!!.. |
Phille B |
..föresten, vad var det för olika paket med högblank vs mattsvart shadowline när man beställde ny bil?..jag ska nog beställa från schmiedmann..tror att jag skall beställa en svart facelift front också....vad tror ni om det?för mycket svart.. ..Äntligen Bmw igen!!.. |
modano |
Shadowline är enbart de utvändiga listerna. Snyggast är helt klart högblanka lister! Kan ju vara en smaksak ;) När man köpte ny E39 så var ju listerna kromade. Med M-paket fick man mattsvarta lister. Sedan kunde man betala till för att få Individual Shadowline (högblanka lister). Detta kunde man få både till M-sport och standard. Sedan kom ett antal E39 editionbilar som hade shadowline standard; Stockholm Open, Exclusive Edition och kanske någon mera. Däremot på 3-serien (E46) så var listerna enbart kromade på alla modeller med 6:a, de 4-cylindriga hade mattsvarta lister. |
|
Jag har just skrivit ett ektips om byte från Chromeline till Shadowlinelister..finns under mektips Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.