|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst många inlägg här om motorbyten och jag vet att det är ett himla tjat om detta, men har aldrig fått någon klarhet i det hela. Jag funderar på att köpa en 320 E30 med en motor från en 325 E30. Bakaxel, växellåda, drivlina och framvagn är från en 325:a. Den är chippad och har trimkam. Skulle denna bil klara besiktningen, eller finns det någon chans att man kan få den godkänd som 325:a? Vad gäller?? | |
|
ring och hör med din lokala bilprovning dom kan det bäst men vad jag har hört så får man bara öka på med 20% vilket iditt isåna fall inte skulle funka för 325 motor ligger ju på 170 hk orginal har man bmw så ska det va sex burkar!!! |
|
(M) Power to the people |
Hde jag vatt dom du så hade jag inte alls ringt nån bilprovning... Försök istället besiktiga utan att säga nån om motorbytet, för de motorerna är helt identiskt till utseendet, så det är säkerligen ingen som märker något! Har själv en 323:a, med 325:ans motor, o den gick igenom utan pix! Lycka till!!!!!! ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.