|
|
|
|---|---|
|
Min bil har tidigare ägts av en rökande tysk. Röklukt osv har jag fått bort med tak och tyget på stolparna vid framrutan och bakrutan är missfärgade och mycket mörkare än vad de borde vara. Om man öppnar takluckan finns där en bit som visar hur just och fint de borde vara igentligen. Min fråga är nu, är det mycket jobb att plocka ner innertaket? Jag har som sagt taklucka, även denna tygklädd alltså inte glas. Panelerna vid bakrutan är lätta att ta av de vet jag. Hade dessa av när jag plocka hatthylla för ett tag sen. Dessa delar tvättade jag i duschen och det rann brunt skit ifrån dom så jag antar att samma sak kommer hända med taket osv. Har även märkt att takluckan vid tillfälle läckt då det är fuktigt om man tiltar den och de har runnit in lite grann vid lamppanelen i taket så de måste också kollas upp samtidigt. Är väl antagligen listen runt takluckan? Tacksam för råd och tips. | |
| Ingen som bytt inredning eller behövt plocka ner taket av annan anledning? | |
|
Har plockat ner tak och övriga paneler med textil. Blev mycket fräschare och luktade helt annorlunda i bilen efter rengjöring med textilschampoo. Mycket jobb med att plocka ner allt men de va de värt. Mest jobb var det med takluckan. Det var för övrigt listen runt takluckan som läckte så de rann in vatten. Lätt att byta och kostar ~500:- |
|
|
Hej Har en 520 98- Som jag monterade rails på. Då är man tvungen att plocka ned innnertaket, inga större problem, bryt bara strömmen innan ( inte roligt att leka med airbags som är kopplade) MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.