AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
480

Intrumenteringen krånglar på min nyinköpta e34.

Xy
252
Xyris
520i -93
Har fått tag på en hyffsatt fräsch e34 i malmö, import ifrån holland, dock så har jag en märklig historia att berätta vad gäller elen på bilen. När jag köpte bilen så blinkade batterielampan. Killen som sålde sa dock att han hade bytt generatorn, och att den laddar bra. Jag har inte heller haft något problem med batteriet. Nåväl, jag märkte också att ena halvljuset inte funka. Han lovade att kolla upp det på sin pappas verkstad. Så vi åkte dit och dem fixa lite med kablarna, titta inte efter så noga vad dem gjorde, ville mest ha det klart så fort som möjligt. En detalj är att det regna, och kom in ganska mycket fukt i motorrummet. Till slut fick dem ordning på halvljuset och jag betala och åkte iväg. Direkt därefter märkte jag dock att det hade blivit ett pixelbortfall på trippmätaren. Vet inte om det hade nått med vad dem gjorde att göra, men ändå. När jag seda låg på e4an hemåt så dog plötsligt båda halvljusen, mitt i natten! Fick använda helljuset, men lastbils chaffisarna var inte så förstående. Så jag fick nödlanda i Ljungby, där jag känner några kompisar. Fick även tag på en meck som kolla upp lysena åt mig. Det visade sig att det från början hade gått en säkring, varför ena lyset inte funka. Det dem hade gjort då var att seriekoppla bägge lysena till den fungerande säkringen. Därför hade spänningen blivit för stark, och även den säkringen gått. Det blev iaf ordentligt fixat. Men i samband med det började varvränaren krångla. Den hakade upp sig, och gick liksom långsamt och ryckigt. Ibland inte alls. Man får dunka lite på brädan, så hoppar den upp. Det känns naturligtvis jätte trist att det ska bli så mycket strul, och att man inte har en aning om vad som händer egentligen! En annan detalj som meken i Ljungby la märke till var att dem har dragit en pluskapel från en säkring till luftmängdsmätaren. Antagligen för att det riktiga pluskapeln inte ger ström, så då själ dem ström från en annan säkring. "Det var ena riktiga klåpare" sa han. Jag kan inte annat än hålla med. Samtidigt litar jag inte riktigt på honom heller, varvräknarn började ju krångla efter han hade fixat halvljuset.

Hoppas ni har orkat läsa min story, ;) och kanske har idéer och kommentarer på vad som hänt, och vad jag bör göra.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.